Bu Rüyanın Anahtar Kelimeleri: Yorumlari


Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Günahlardan pişmanlığa delildir.

Diş ağrısı, o dişin nispet edildiği akrabadan sıkıntı duymaya, Boyun ağrısı geçimsiz mizaca, emanete ihanet etmeye, Omuz ağrısı yanlış işlere ve kötü kazanca, Karın ağrısı malı günah işlemek için harcamaya ve bundan dolayyı pişman olmaya, Göbek ağrısı eşine yumuşak davranmamaya, Kalp ağrısı inanç zayıflığına, Ciğer ağrısı çocuğunu iyi terbiye etmemeye, Dalak ağrısı hafif olursa mal kaybına, ağır olursa ölüme, Sırt ağrısı erkek kardeşin ölümüne yahut destek gördüğü kimselerden sıkıntı içinde olmaya, Uyluk ağrısı mensubu bulunduğu kavim ve millete kötülük yapmaya, Ayak ağrısı yanlış ve günah işlenen yerlere gitmeye, Kasık ağrısı aleyhte söz söyleyenlere kötülük düşünmeye delalet eder.

Rüyada ağrı çekmek, sağlıklı, huzur ve güven içinde yaşanacağını belirtir.

Ağrının dinmesi, umulmadık ve önemli bir yardımın alınacağına işarettir.

Ağrı çeken bir insan veya hayvana yardım etmek girişilen işlerde başarıya ulaşılacağını belirtir. Sevgiliniz sizi hayal kırıklığına uğratıp kalbinizi kırabilir. Hayatınıza kendi menfaatleri için sizi kullanmak isteyen biri girebilir. Ya da önemsiz bir hastalığa yakalanacağınız anlamına gelir. Hayatınıza sizi kullanmaya çalışan biri girebilir. Sevgiliniz sizi hayal kırıklığına uğratabilir. Grip veya başka hastalıkların habercisi de olabilir.

Rüyada agri çekmek çok çesitli yorumlara tabi tutulmustur.

Bir çok tabirciler rüyada görülen agriyi iyilige ve sagliga yorumlamislardir.

Buna ragmen agrinin bulundugu yere göre ayri, ayri da yorumlari yapilmistir.

Bas agrisi, üzüntüye ve düsünceye; boyun agrisi saskinliga ve ne yapacağini bilememege; dis agrisi, kin beslemege; göz agrisi, uzagi görememege ve bu yüzden islerinin aksamasina; bel agrisi takatsizlige ve tembellige; gögüs agrisi, rakipleri için kötü seyler düsünmege; diz agrisi tembellige; ayak agrisi uzun bir yolculuga yorumlanmistir.

Dil agrisi, rakiplerinin kendisine karsi yapacaklari haince ihanete delalet eder.

Bir baska rivayete görede: Rüyada hissedilen agri genellikle günahtan pisman olmaya işaret eder.

Boyun agrisi, rüya sahibinin geçimsizliğine ve sikayetin hasil olmasina işaret eder.

Bazi tabirciler, boyun agrisinin, rüya sahibi için emanete ihanet etmesi ya da Allahu Teala tarafindan üzerine inecek azaba işaret ettiğini söylemislerdir.

Rüyada omuz agrisina yakalandiğini görmek, rüya sahibi için kötü kazanca ve kötü bir is yapmasina işaret eder.

Bir kimse rüyada karin agrisina yakalandiğini görürse, bu rüya kendisinin hanimina fena muamele yaptiğına işarettir. Kalb agrisi, rüya sahibinin itikadinin bozuk olmasina, ciger agrisi, çocugu hakkinda fena muamele yapmasina işaret eder.

Rüyada siddetli bir dalak hastaliğına yakalanirsa, rüya sahibinin ölümünden korkulur.

Akciger agrisi ise, ölümün yaklastiğına işarettir. Sirt agrisi, rüya sahibinin kardesinin öleceğine işarettir.

Rüyada belinin büküldügünü gören kimsenin, fakir düsmesine ve yaslanmasina işarettir.

Ayak agrisi, Allahu Tealaya isyan edilen yerlerde dolaşmaya işaret eder.

Bazi tabircilere göre, ayak agrisi malin çoklugu ile tabir olunur. Uyluk agrisi, rüya sahibinin kavim ve kabilesi hakkinda fenalik yapmasina işaret eder.

Ayrica erkek çocugunun olmasinada işaret eder.

Bazi tabircilere göre ise; Rüyada hissedilen agri, günahtan pisman olmaya delalet eder.

Rüyada bir disinde agri hissettiğini gören kimse, o disin nisbet edildigi yakınından çirkin bir söz isitir.

Duydugu agri miktarinca, yakını olan o adam, onun hakkinda sert bir muamelede bulunur. Boyun agrisi, rüya sahibinin geçimsizliğine ve bir sikayetin dogmasina delalet eder.

Bazen boyun agrisi, rüya sahibinin bir emanete hiyanet ederek yerine vermemesine ve Allahu Teala tarafindan inecek azaba delalet eder. Omuz agrisi, rüya sahibinin kötü kazancina ve yaramazlik yapmasina delalet eder. Karin agrisi, rüya sahibinin malini bir günah ugrunda sarfetmesine ve buna da pisman olmasina delalet eder.

Bazi tabirciler karin agrisi, sahibinin akraba ve ailesinin sihhatte olduklarina delalet eder, dediler. Göbek agnsi sahibinin hanimi hakkindaki muamelesinde fenalik ve yaramazlik yapmasina, kalp agrisi, sahibinin dini meselelerde itikadinin bozuk olmasina, ciger agrisi çocugu hakkinda kötü muamele yapmasma, dalak agrisi sahibinin 'çoluk ve çocugunun geçimini temin eden büyük bir malinin bozulmasina delalet eder.

Dalagin agnsi siddetli olursa, hatta ölümünden korkulur bir durum da varsa, o kimsenin dininin gitmesine, akciger agnsi; ciger ruhun bulundugu bir yer olduğundan ecelin yaklastiğına delalet eder. Sirt agrisi sahibinin erkek kardesinin öleceğine delalet eder.

Bazi tabirciler de sirt agrisinin tabiri çocuk, ana, önder ve dostundan, rüya sahibinin kuvvetlendigi kimselere aittir, dediler.

Rüyada agridan belinin büküldügünü gören kimsenin, fakir olmasina ve yaslanmasina delalet eder. Tabircilerden bazilari, ayak agrisi, malin çokluguna delalet eder, dediler. Tenasül uzvunun agrimasi aleyhinde söz söyleyenlere fenalik etrneye delalet eder. Hayatınıza sizi kendi menfaatleri için kullanmaya çalışan biri girebilir. Sevgiliniz sizi hayal kırıklığına uğratıp kalbinizi kırabilir. Ya da tehlikesiz bir hastalığa yakalanacağınız anlamına gelir. Diş ağrısı, kötü hareketlere mağruz kalınacağına, omuz ağrısı suç işleneceğine, boyun ağrısı, ihanete uğramaya, ağrıdan belini bükülmüş görmek, maddi sıkıntıya düşüleceğine, erkeklik organının ağrıdığını görmek ise gören kişinin düşmanlarına kötülük yapacağına işarettir. ... Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Rüyalar Kitabı

İnsanların geçim vasıtalarına, hayatı devam ettirmek için insanların uymakla yükümlü olduğu iş bölümüne, Geniş ve kalabalık çarşı bolluğa, dar ve eski çarşı hayat pahalılığına Çarşı bazen gaflete, dünyaya dalmaya, savaş ve mücadeleye delalet eder. Çarşıdda satılan veya satın alınan şeyler için, tabirnamenin ilgili maddesine bakınız.

Rüyada çarsi görmek artisa delalet eder.

Rüyasında bir çarsida gezindiğini görmek, yeni bir is tasarladiğına, çarsidan bir seyler satin aldiğini görmek, rizkinin bollasacağına; çarsida bir dükkanin önünde satilan seylere baktiğini gör-mek, besledigi bir ümidin hakikat olacağına; genellikle çarsi bir ibadet yeri ile de yorumlandigi için çarsida alis veris etmek bazila-rinca ibadete de yorumlanır.

Aldigi mallarin bollugu yaninda, yaptigi ibadetin de Cenabi Hakk (C. C) tarafindan kabul edildiğine işarettir Çarsi-pazar kazançla yorumlanır.

Rüyanizda bir pazardan alisveris ettiğinizi veya pazari dolasip alacağiniz seyleri hesapladiğinizi görmek, kazanciniz ile masrafinizin, yani bütçenizin denk olmadiğına, birçok seylere ihtiyaciniz olduğu halde, paranizin kit olmasi yüzünden alamadiğiniza delalet eder. Çarsiyi bazi tabirciler savas meydani ile de yorumlarlar. Çünkü savas bir çesit ticaret meydanidir. Savas kazanan ganimet elde eder. Ve kazanca girer.

Bazi yorumculara göre de çarsi bir çesit mescittir.

Nitekim mescit de çarsi olarak yorumlanır.

Bir kimse kendisini bilmedigi bir çarsida bir mal sattiğini ve sattigi maldan zarar ettiğini görse, eğer bir okulda okuyorsa, tahsili yarida kalir; bir yerde çalisiyorsa, isinden olur.

Bir is yapmak veya evlenmek niyetinde ise, bu niyeti suya düser. Çarsidan bir mal alip evine geldiğini ve eve dönünce o malin elinde olmadiğini görmek, ümit ettigi ve bekledigi seylerin olmayacağına delalet der. Çarsiya gelip de her tarafi bos ve hiçbir seyin satilmadiğini görmek, ibadetinin noksanliğına, dini emirleri yerine getirmediğine işarettir. Çarsida her seyi olduğundan daha çok ve bol görmek, rüya sahibinin dini inancinin kuvvetli olduğuna, ibadetini Islam sartlarina göre yerine getirdiğine ve Allah'ın (c. c) katinda makbul bir kul olduğuna delildir. Çarsida bir fakir görüp, onu yanina alarak, almak istedigi her seyi alip, ona hibe eden kimse, cennetin sakinlerinden olur. Çarsidan atla geçmek murada; araba ile geçmek, muradinin çabuk olacağına; çarsi ortasinda durup namaz kilmak, evli ise çocugu olaca-ğına; bekarsa evleneceğine işarettir. Çarsiya gelip de hiçbir sey almadan döndügünü gören, ümit ettigi kazanci elde edemez. Çarsi, satildigi mallarin cinsi ile de yorumlanır, söyle ki; mesela bakircilar çarsisi tabir namede bakirin delalet ettigi sembol ve yorumlar göz önünde tutularak yorumlanır.

Böylece her çarsi hangi malin çarsisi ise ona göre tabir edilir. Ünlü tabircilerin yorumlarina göre, çarsilarin satilan mallara göre tabirleri kisaca söyle: Helvacilar çarsisi, Islam dinine, kumasçilar çarsisi mutluluga, yüksek memuriyetlere, bol kazanca; mücevherat çarsisi Allah (c. c) daimi surette anmaya, zikretmeye, ilim tahsiline ve savasa; bakircilar çarsisi hafif bir hastaliga, bekarlar için evlenmege ve fe-nalik ile yorumlanır. Yüncüler çarsisi genis rizk ve miras almaya; pamukçular çarsisi malinin artacağına, zenginlige, batildan hak-ka dönüse, tahil (hububat) çarsisi ziraata, bol ürün almaya; sebze halini görmek geçim darliğına, balik pazari rizka ve berekete, de-niz yolundan iyi haberler almaya; kasaplar çarsisi kan dökülmesine, evde tartismaya; yagcilar çarsisi istek ve sehvetlerin artmasina, hastaliktan iyilige kavusmaya; halicilar çarsisi deniz yolculuguna; saraçlar çarsisi ilim ve çocuk sahibi olmaya; mezeciler çarsi-si ferahliga, sevince; eczaneler mal saklamaya ve sirlari sakli bulundurmaya; bugday ve un çarsisi ucuzluk ve bolluga, korkudan emin olmaya; keresteciler çarsisi ayriliga; kiremitçiler çarsisi ev sahibi olmaya veya yeni bir eve tasinmaya; demirciler çarsisi, yükselmeye ve güzel davranislara; kavaflar çarsisi evcil hayvanlara, hizmetçilere; çadircilar çarsisi çocuklara ve kisa gezilere; hasirci-lar çarsisi karin agrisina; kalaycilar çarsisi,yeni mallar edinmeye, süse ve ziynete; sandikçilar çarsisi anlayis ve güzellige; asçilar ve lokantacilar, hastaliktan kurtulmaya ve iyilesmege; sise ve cam esya (züccaciye) çarsisi yara,ayrilik ve kovulmaya; kagitçilar çar-sisi mahkeme ve devlet dairelerine düsmege; camcilar çarsisi, küskünlüge, hafif agiz tartismalarina; kuru yemisçiler agiz tadina ve dostluga; manavlar çarsisi ise yazlik kisa gezilere ve mutlu günler geçirmeye delalet eder. Bir baska rivayete görede: Rüyada görülen çarsi ve pazar mescide işarettir.

Bazan çarsi ve pazar bir toplulugun kazanarak kar edecegi ve diger bir toplulugun da elindekini kaybedecegi bir savasa işarettir.

Bir kimse rüyada tanimadigi bir çarsida bir esyayi kaybetmis veya orada bir fayda görmüs yahut zarar etmis görse, eğer rüya sahibi uyanikken cihad ve savasta ise o kimse savastan kaçarak sehitlik mertebesine nail olmaktan mahrum olur.

Eğer Hacc'da ise Haccmi tamamen yerine getiremez.

Eğer talebe ise talebeligi terkeder. Yahut ilmi, Allah (C. C) 'in rizasinin disinda bir gaye için ögrenir.

Eğer bu hallerden hiçbirisi onda bulunmaz ise o kimse cuma namazim terkeder.

Rüyada alisveris ederken bir sey çaldiğini gören kimse eğer savasçi ise hainlik yapar ve ganimet malindan bir seyler çalar.

Bir kimse rüyada bilinen bir çarsinin halki ile dolu olduğunu, yahut yangin veya saf ve berrak bir suyun yolun ortasinda aktigim, veya o çarsinin etrafi saman ile doldurulmus olduğunu, ya da içinde güzel bir rüzgann estiğini görse rüya sahibinin ailesinin geçiminin yerinde olduğuna ve onlann kazanç saglamalarina işarettir.

Bir kimse rüyada çarsi balkinin uykuda olduklanm yahut dükkan ve hanlarin kapanmis olduklarim yada örümceklerin dükkanlar veya satilan esyalar üzerinde yuva yapmis olduklarim görse o çarsida alisverisin durmasina işarettir.

Bazi tabirciler rüyada görülen çarsi dünyaliktir, dediler.

Bundan dolayidir ki rüyada genis bir çarsi ve pazar görse, hali genis ve mali çok olur.

Bazi tabirciler, çarsi, üzüntü ve kederlerin kendisinde toplanmasina binaen izdirap, keder, eziyet, münakasa ve serri tahrik etmek gibi seylere işaret eder, dediler.

Rüyada görülen çarsilar fayda ve riziklara, hastaliklardan sifa bulmaya işarettir.

Bazen de çarsilar yalan ve günaha üzüntü ve sıkıntıya işarettir.

Rüyayi gören çarsida sesini yükselterek Allah (C. C. ) 'i zikrettiğini görse iyilikle emredip kötülükten nehyetmesine işarettir.

Rüyada çarsi ve sokaklarda halk bulunmasa veya çarsi balkinin ölmüs olduklarim görse, alisverisin durmasina veya zulmün meydana gelmesine yahut afet ve bela eriserek mallarin telef ve helak olmasina yahut piyasanin pahali olmasina işarettir.

Eğer rüyada kitapçilar çarsisini görse hidayet ve tevbeye, ser ile mücadele yapilmasina işarettir.

Rüyada eczacilar çarsisini görmek sevinç verici haberlere zevce ve evlada işarettir. Helvacilar çarsisini görmek iman ve Islama işarettir. Kumasçilar çarsisini görmek, izzet, yücelik, zevce veya rütbe ve rizkin yenilenmesine ve isini gizli tutmaya işarettir. Kuyumcular çarsisini görmek, ferahlik ve ziynetlere, zevce ve evlatlara işarettir.

Bakircilar çarsisini görmek, ser ve sıkıntılara, bas agrisina, bekar için evlenmeye, evlat ve sevince işarettir. Silahçilar çarsisi savas ve münakasaya ve düsmana galip gelmeye işarettir. Yüncüler çarsisi, fayda, rizik ve mirastan elde edilecek mala işarettir. Pamuk çarsisi malin artmasina rizka ve batildan hakkin meydana gelmesine işarettir. Tohum çarsisini görmek nesle ve ziraat yoluyla meydana gelecek kazanç ve faydalara işarettir. Sebze çarsisini görmek, çoluk çocugunun nafakasini kisaltmaya ve geçimin darliğına işarettir.

Bazen de bu rüya güç seyi kolaylastirmaya işarettir.

Balik pazarim görmek rizka ve helalden olarak birbiri arkasinca meydana gelecek fayda, menfaat ve akrabalari ile bir araya gelmeye yahut deniz seferinden haber vermeye işarettir. Kasapçilar çarsisi savas meydanina işarettir. Zeytin, tereyagi ve bal çarsisini görmek arzu ve sehvetlerin harekete gelmesine ve hastaliktan sifa bulmaya işarettir. Saraçlar çarsisini görmek, kara yolculuguna işarettir. Meyveciler çarsisini görmek salih bir amele ilim ve evlada işarettir. ilaç için bitki kökü satilan çarsiyi görmek, mali muhafaza etmeye ve sirian gizli tutmaya işarettir.

Bugday çarsisini görmek, ucuzluk ve bolluga korkudan emin olmaya işarettir. Keresteciler çarsisini görmek nifak terfika ve bir araya gelmeye işarettir.

Demirciler çarsisini görmek, ser, zahmet, düsmanlik ve sıkıntıya işarettir.

Bazen de bu rüya rizik ve menfaata işarettir. ipekçiler çarsisini görmek izzet, mal ve salih amele işarettir. Çadircilar çarsisi yolculuga bazen de ölüler için kefen satilan çarsiya işarettir. Hasircilar çarsisi, meydana gelen hastaliga işarettir. Sandikçilar çarsisi, hafiza ve anlayisa işarettir. Siseciler çarsisi, riya, nifak ve kovuculuk etmeye işarettir. ... Rüyalar Kitabı

Rüyalar ve Yorumları

Allah (c. c. ) tarafından gelecek bir yardıma; yüksek bir makama geçmek için sarf edilen gayrete; borçlanmaya; üzüntü ve kedere; Tanıdık bir kadınla evlenmek, o kadının kocasından menfaat elde etmeye, Tanımadığı bir kadınla evlenmek ev değiştirmeye, maksaddının hasıl olmasına ya da vefat etmeye, Ölmüş biriyle evlenmek, ümidini kestiği bir şeyin gerçekleşmesine, Hasta birinin evlendiğini görmesi vefat etmesine, Kendine nikah düşmeyen biriyle evlenmek aile fertlerinin başına geçmeye, Dört kadınla evlenmek Peygamberimizin (s. a. v. ) kabrini ziyaret etmeye delalet eder. (Ayrıca Bakınız; Nikah. ) Rüyasında evlenen zengin olur.

Birisi rüyayı göreni öpse muradına ereceğine, bir kadınla buluşması büyük bir zattan faydalanacağına, bir kızla buluşması ise; muradına ereceğini haber verir. Rüyada evlenen zengin olur diye yorumları.

Aynı çıkar.

Nikah memuru, kişinin hayatında rol oynayacak bir kişiyi haber verir.

Rüyada evlenmek zenginlikle yorumlanır.

Rüyada genç bir kimse ile evlendiğini görmek, çok yakında zengin olup bolluk ve refaha kavusacağına işarettir.

Evlenmek için söz kesmek, büyük bir kimseden menfaat göreceğine delildir.

Bir gençle bulusup evlenme için karar aldiğini gören muradina nail olur.

Evli olmayan bir kadına gizlice bir söz söylediğini görmek, o ka-dinla evlenmek istediğine, evli bir kadınla evlenmek istediğini ve onu istettiğini görmek, dünyada beklediklerini elde edemeyeceğine, bir kadınla evlenmek isteyip de onun da buna razi görmek, muradina ereceğine işarettir. Orta yasli bir kadınla ev-lenmek istediğini görmek, pek büyük zenginlige delalet eder. Kirmanî'ye göre; karisindan gayri bir kadınla evlendiğini görmek o kadınin güzelligi derecesinde zenginlik ve menfaate, bil-medigi görmedigi ve adini bile isitmedigi bir kadınla evlendiğini görmek ya kendisinin veya evinde birinin öleceğine, kendisini gü-veyi olmus görüp esini görmediğini görmek, ölüme işarettir.

Bir ihtiyar kadınla veya kendi kiz kardesi ile evlendiğini görmek pek büyük hayra, ölmüs bir kadın ile evlendiğini görmek ve onunla zifafa girdiğini görmek islerinin karismasina, hayatinin bozulmasina delildir.

Evlendigi erkek veya kadınin baska bir dinden olduğu-nu görmek günah sayilacak bir isi yapacağına, rüyasında bir fahi-se ile evlendiğini görmek, ahlaksiz ve huysuz bir kadınla evleneceğine, evli bir kadınin baska bir erkekle evlendiğini görmesi bir ço-cuk dogurmasi ile yorumlanır.

Bir baska rivayete görede: Rüyada evlenmek, Allah'ü Teala Hazretleri tarafindan meydan gelecek bir yardıma işarettir.

Bazen de evlenmek, esarete, borca, üzüntü ve kedere, tazminat vermeye veya yüksek bir mevkiye geçmek için çalismaya işarettir.

Eğer rüyada tanidigi bir hanimla evlense, o sahsin onunla geçimini sagliyacagi sey hakkinda çalisir.

Eğer tanimadigi bir kadınla evlense ecelinin yakiastiğına ve bir evden diger bir eve tasinacağına işarettir.

Rüyada evlenmek, sahitler huzurunda olursa Allahu Teala'ya salih bir amel yapacağına dair söz vermeye işarettir.

Eğer nikah, adetlere uygun olarak çarsida yapilirsa makarna ve kadrini yücelecek bir söhrete erismeye işarettir.

Evlenmek sanatla da tabir edilir.

Bundan dolayi bir kadınla evlendiğini ve o kadınin öldügünü gören kimse, bir sanatla mesgul olur. Ve bunu yaparken de zahmet, üzüntü ve keder düser.

Bir kimse rüyada dört kadınla evlense, Peygamberimizin kabirini ziyaret eder. Yahudi bir kadınla evlendiğini gören kimse, bir sanat için çalisir ve günah islemeye cüret eder. Hiristiyan bir kadınla evlendiğini gören kimse, fitneyi gerektiren bir sanata çalisir.

Eğer evlendigi kadın atesperest ise, o kadın dinle ilgisi olmayan bir sanata işarettir.

Rüyada zina eden bir kadınla evlendiğini gören kimsenin, zina yaptiğına işarettir.

Rüyada kendisine musallat olan ve kalb kiran bir kadınla evlendiğini gören kimse, agir bir yük altina girer.

Rüyada bir adam bir kadınla evlendigim ve o kadıni kendi evine götürdügünü görse, o adam o kadınin kocasindan mal elde eder.

Eğer kadınla evlendiğini ve kendisinin de kadınin evine gittiğini görse, kadınin evvelki kocasi onunla rüyada evlenen adamdan mal ve hayra erisir.

Rüyada ölmüs bir kadınla evlendiğini gören kimse, ümidini kestigi bir maksadina kavusur. Hasta olan bir adam rüyada evlense ve evlendigi kadıni görmese ve ismi de söylenmese o adam ölür.

Rüyada annesini bir adamla evlendirdiğini gören kimse mülkünü satar. Hamile olan kadın rüyada evlendiğini görse bir kiz çocugu dogurur. Gelin gibi halka gösterilirse, bir çocuk dünyaya getirir.

Erkek çocugu olan kadın rüyada evlendiğini görse, çocugunu evlendirir. Kocasi olmayan veya evli bir kadın rüyada evlense hayra erisir.

Bir kadın rüyada ölü olan bir sahisla evlendigim görse, o kadın fakiriesir ve etrafindakiler dagilir.

Rüyada ölü olan bir kadınla evlendiğini ve onun yanina girdiğini gören kim J se, kaçirdigi ve ümidini kesmis olduğu bir isine kavusur, isi de o kadınin güzelligi nisbetinde olur.

Rüyada bir kadınla evlendigim ve kendisinin de bir veya birkaç hanimi gören kimse evlendigi kadıni görse veya tamsa, o kadınin güzellik ve endami nisbetinde hayir, servet ve devlete erisir.

Eğer kadıni tanimayip ve ismi de kendisine söylenmediyse, o kadın da kendisi için hazirlaniyorsa, o adamin veya eli altinda bulunan birisin öleceğine işarettir. Tanimadigi yasli bir adamin kızıyla evlendigim gören kimse, çok hayra kavusur.

Bir kadın tanimadigi yasli bir adamla evlendiğini görse, o kadın yine çok hayra erisir.

Eğer hasta ise iyilesir.

Rüyada kendisine haram olan ve ölmüs bir kadınla evlendigim gören kimse, akrabalarim ziyaret eder.

Eğer o kadın sag ise, o sahis akrabalarim ziyaret etmez.

Rüyada kendisine haram olan bir kadınla evlendiğini gören kimse, ailesinin önderi olur. ... Rüyalar ve Yorumları

İslami Rüya Tabirleri

Her türlü olumsuzluktan kurtulmaya, İyi insanlarla birlikte gemiye binmek ilahi mağfirete, gemiden salimen karaya inmek sıkıntı vve ıstırabın sona ermesine, Geminin batması salimen yapılacak yolculuğa, Batan gemiden bir kalas, can simidi gibi şeylere tuttunarak kurtulmak verilen sadakaların kabulüne, Gemiyi meydana getiren unsurların parçalanması aile fertlerinde meydana gelecek üzücü duruma, Denizde güzel bir şekilde seyreden gemiyi seyretmek herkes için hayır ve iyiliğe, Gemi İslama ve esenliğe çıkmay yahut insan vücuduna, Gemiyi limana çekmek hayra, karanın içlerine doğru sürüklemek batıl bir yol tutmaya, Savaş gemileri büyüklük ve küçüklüklerine göre ordu komuta heyetinin üyelerine yahut devletin üst düzey yöneticilerine delalet eder.

Rüyada gemi görmek, tasa, hastalık ve mali sıkıntıdan kurtuluşa işarettir. Geminin karaya oturması, o kimsenin arsız ve namussuz olmasına, dininde ayrılık göstereceğine işarettir. Gemi içinde birşey görmesi, onun servet sahibi olmasına; bekarsa evlenmeye işarettir.

Rüyada geminin batması görmek iyi ve karlı bir işe başlanacağı şeklinde yorumlanır. Gemi batarken düdük sesi işitilmişse kar çok fazla olacak demektir.

İçi aydınlık temiz bir gemi, iş yaşamında başarı demektir. Pis ve bakımsız gemi işlerin kötü olacağına işaret eder. bozulacağına işaret eder.

Böyle bir gemiye binen kadının adı bir maceradan dolayı dedikoduya karışır.

Bir erkekler ilgili bu rüya işle ilgili güçlüktür.

Batan bir gemiden çıktığını gören kimse bir darlıktan kurtulur. Seyahatlere çıkacağınız anlamına gelir.

Bir geminin fırtınalı bir denizde mücadele vermesi veya batması, büyük sorunlarla karşılaşacağınızın işaretidir. Gemi aydınlık ve güzel ise başarıdır.

Değilse tam tersidir. Masmavi suyun üzerindeki gemiye binen kişinin hayatında çok güzel değişiklikler olacak demektir. Danyal Aleyhisselama göre; rüyada büyük ve küçük gemi gam, zindan, karli is, melamet ile yorumlanır.

Rüyasında bir gemiye bindiğini ve bundan bir daha çikmadiğini gören, büyük bir kedere ve sıkıntıya düser. Ve halk arasinda ölünceye kadar fena gözle bakilir. Gemiden çiktiğini görmek, feraha kavusmaktir. Ge-mide öldügünü görmek, halkin elinde hayatini kaybetmesi de-mektir.

Bindigi geminin kuru bir yer üzerinde durdugunu gör-mek, bela ve kederin geleceğine delalet eder.

Bindigi geminin bat-tiğini görenin ticaretteki kari kesilir, içinde bulundugu geminin battiğini ve esyasindan bir kisminin su yüzüne çiktiğini görmek, malinin bir kisminin zayi olacağına, bütün esyasinin battiğini gör-mek, bütün malinin elinden gidip fakir olacağına işarettir.

Bindigi geminin parçalandiğini gören, biri tarafindan büyük bir musibete ugrar. Gemi yüksek bir yerde iken bindiğini ve sonra deniz üzerinde yürümege basladiğini gören, devlet büyüklerinden biri tarafindan saygiya mazhar olur. Geminin denizde dosdogru gittiğini görmek, yolculuga çikacağına işarettir. Kirmani'ye göre; bindigi geminin deniz sahilinde durdugunu gören yolculuga çikacaksa çikamaz. Geminin gittiğini ve kendisi arkasindan takip edip ona ulasamadiğini görmek, islerinin pek zor olacağına, fakat sonunda maksadina ulasacağına işarettir. Geminin yaninda yürüdügünü gören, yolculuga gider ve eline hay-li mal geçer ve hayir görür.

Bir çok gemilerin seyir halinde görmek, hükümet adamlarinin seyahate çikacaklarina delildir. Gemide olup gemi-nin yüzdügünü ve kendisinin de korktugunu gören, büyük adamlara ve devlet reisine yakın olur. Çok büyük ve süslü bir gemide bulundugunu ve süslü elbiseler giyinmis gören, zenginlige yaklasmis olur.

Bindigi geminin delindiğini görmek, yasadigi za-manda bir felaket olacağına delildir. Zirhli bir gemide gören devletten kuvvet alir. Kendisinin bir gemide kaptan olup onu idare ettiğini gören yolculuga gider.

Bindigi geminin karada yürüdügünü gören faydasiz bir yolculuga çikar. Gemisinin karada kirildiğini gören büyük bir kisi tarafindan bir musibete ugrar. Geminin tahtalarini rüzgarin alip götürdügünü görmek, mali-nin hükümet tarafindan elinden alinacağına delalettir.

Cafer'i Sadik'a (RA) göre; rüyada gemi görmek sekiz sekilde tabir edilir: Evlat, baba, es, binmek, ferah, emniyet, içki, sarki söylemek.

Eğer rüya gören gemiden selametle çikarsa, bu sekiz se-yin iyi olmasi ile, eğer gemi batip ölür veya gemide kalirsa, bunla-rin fenaligi ile yorumlanır. Gemiye kaptan olup gemiyi idare etti-ğini gören, halk arasinda iyi karsilanir ve sözü dinlenir.

Eğer dü-meni iyi kullanmadiğini görse, bu bir rivayete göre, zarar, ziyan ve tehlikeye yorumlanır.

Rüyasında kendisini bir gemide görmek kedere, dava ve düs-manliga, yahut tutuklu olmaya veya muradinin olmamasina isa-rettir.

Bir rivayete göre, gemiye binmek, korkulan ve çekinilen seylerden kurtulmaktir.

Bekar ise evlenir.

Rüyasında bir gemi yaptiğini veya satin aldiğini veyahut kendisine bagislandiğini gö-ren evlenir veya bir sevgili bulur. Gemide iken karaya çiktiğini gö-ren sıkıntıdan ve kederden kurtulur. Geminin su üzerinde zorla yararak gittiğini görmek, içinde bulundugu kederden güç kurtulacağına delildir. Geminin kolay yürüdügünü görmek, bunun ak-siyle tabir edilir.

Denizin ortasinda gemiye bindiğini ve bogularak ölümden kurtuldugunu gören eğer günahkar ise tövbe eder, eğer fakir ise zengin olur, hasta ise iyilesir, zengin ise mali artar, tüccar ise kazanir.

Eğer ögrenci ise okulunda basarili olur.

Bindigi geminin battiğini, fakat kendisinin kurtuldugunu gö-ren, dünya islerinde ki isi bozulmus olsa bile, sonu hayırlı olur. Geminin battigi zaman esyasinin zayi gören, mallarini kaybeder. Geminin parçalanip, tahtalarinin ayrildiğini ve dagildi-ğini gören, musibete ugrar.

Bindigi geminin delindiğini gören, yol-culuktan kazançli döner, îki gemisi olup bunlardan birinin delindiğini görmek o geminin kurtulacağına, daha dogrusu kendi zararlarinin azalacağına işarettir. Gemi içinde kaybgören, düsmaninin serrinden kurtulur. Geminin yagmur birikintisi veya küçük bir su içinde yüzdügünü gören dünya malindan yok-sun olur. içinde bulundugu geminin bir tarafa egrilmis gören, geminin egilme derecesine göre kedere ve sıkıntıya düser.

Bu rüya genellikle iyiye yorumlanmaz.

Bir gemide olup karada yürüdügünü görmek, isinde ayrilik, nikahta haram, faydasiz yolculuk veya hastaliktir.

Bindigi geminin havada uçtugunu gören ölüme yaklasmis demektir.

Bir geminin kan içinde ve kendisinin de o gemide bulundugunu gö-ren bir hastaliga tutulur.

Bazilarina göre; geminin çesidine ve cinsine göre yorumlari vardir. Genellikle gemi cesur ve kahraman bir kadın ve bazen bü-yük bir erkek ile kiyaslanir.

Büyük gemiler, ticaret ve yolcu gemi-leri görmek hayirdir. Küçük gemiler eskiya, yol kesici, savas ve fit-ne, yatlar zevk ve eglence, üç direkli gemiler ticaret ve çikar, iki di-rekli gemiler az kazanan tüccar, mavnalar, memur ve isçiler, zirh-lilar devlet reisi ve basbakan, eski gemiler evlenme, parçalanmis gemiler keder; batik gemiler ise kurtulus ile yorumlanır.

Ebu Said El-Vaiz'e göre: Rüyada gemiye binmek istege kavusmaktir.

Eğer gemi küçük olursa istenilen de küçük; büyük olursa büyük olur.

Batan bir gemiden denize düsen bir adamin bir tahta parçasina sarilarak karaya çikmasi, eğer tüccar ise önce za-rar edip sonra kazanacağına, memur ise önce isinden ayrilip sonra yine isîne gireceğine, ölüm derecesinde hasta ise iyileseceğine zen-gin ise malini kaybedip sonra tekrar elde edeceğine, fakir ise daha fakir olup sonra yeniden halinin iyileseceğine delalet eder. Gemi-de yalniz basina kaldiğini gören evlenir.

Bir gemiyi denizden karaya çektiğini gören devlet isinden uzaklasir.

Bir gemiyi gemilerin çikmasi imkani olmayan bir yere çikardiğini gören kimsenin halk arasinda ünü artar, isleri yolunda gider. Pazar kayigi gibi, mavna gibi halki bir iskeleden baska bir iskeleye tasiyan seyleri rüyasında gören için dört sekilde yo-rumlanir: Selamet, tehlikeli bir is, kadın, tabut.

Böyle bir kayiga binmek kayigin saglamliğına, çabuk gidip gitmediğine, süratine göre selametle tehlikeli isten kurtulma ile, evlenme ile yorumla-nir. Kayik eski ve deniz dalgali ve bulanik ise, tabuta ve rüya sahibinin ölümüne işarettir.

Bir baska rivayete görede: Rüyada gemi görmek, üzüntü, keder, sıkıntı, hastalik, darlik veya kitlik içinde bulunan kimse için, kurtulustur. Geminin karada görülmesi kurtulusa yaklasmaktir.

Rüyada gemiyi karaya çeken kimse, namussuz olur ve dinde nifak çikanr. Salih kimselerle gemiye bindigim gören kimse, hidayete uyar ve Allah (C. C. ) onu affeder. Gemiden çiksa, o kimse saadete erer ve düsmanindan kurtulur.

Bazilari da geminin battiğinin görülmesi, selametle yapilan yolculuktur dedtler.

Bos gemi ticaret yönünden kazanç ve faydadir.

Bir kimsenin yolcularla dolu olan bir gemi görmesi, onun selamet içerisinde yolculuk yapmasina işaret eder. Kendisini demirlemis bir gemide görmek, hapiste yatacağına işarettir.

Ailesi ve dostlariyla gemiye bindiğini gören kimse izzet, güzellik, hayir ve berekete işarettir ve düsmanlarin elinden kurtulur.

Bir yelkenle denizi geçtiğini gören kimse, üzüntü ve keder isabet edecek tehlikeli bir is yapar. Gemide mutedil bir sekilde gittiğini görmek, bütün insanlar hakkinda hayira delildir.

Eğer sıkıntılı ve izdirapli bir sekilde giderse, ona gelecek üzüntü ve sıkıntıya işaret eder. Geminin parçalandiğini ve içinde bulunanlann da perisan görse, bu rüya bütün insanlar için iyi sayilmaz. Gemi ile denizde gitmeye kadir olamadiğini görse, bir topluluk tarafindan onun hapis edilmesine, islerinin durgunluguna, müskülata düsmesine işaret eder, Bir kimse geminin kan üzerinde gittiğini görse, zinaya işaret eder. Geminin parçalandiğini gören kimsenin, annesi ölür.

Bekar olan birisi bir gemi satin aldiğini görse, evlenir. Geminin dümeni, onu elinde gören kimse için ilme işaret eder. Havada giden gemiye bindiginl gören kimsenin, ölümüne işaret eder. Gemide öldügünü gören kimse, ahiret azabi ve dünya korkusundan kurtulur.

Bir kimse deniz kenarinda ve denizde bir geminin gayet hos ve güzel bir sekilde gittiğini görse, bu rüya bütün insanlar için hayir ve yolculuga, yolcu olan birisinin de yolculuktan dönmesine işaret eder.

Bazen bu rüya, deniz tarafindan gelecek haberiere işaret eder. Gemilerin yukari dogru çiktiklanm görse, geç olarak meydana gelecek hayra işaret eder.

Eğer asagi inerlerse hayrin çabucak meydana geleceğine işaret eder. Geminin halatlari borç sahiplerine, islerin dügümlenmesine, esya ve yeminli delil getirmeye işaret eder. Geminin ön tarafi da gemi sahibine işaret eder.

Bazilari da gemiye binen kimseye aniden zarar isabet eder, dediler.

Bir kimse gemi içinde bir sey bulsa, mal isteyen için servete, bekar için evlenmeye, işaret eder. Firtinali bir zamanda gemide bulundugunu ve bu izdirap ve sıkıntıyi teskin ve izale ettiğini gören kimse, bütün askerlerin itaat edecegi bir güce işarettir. Gemi, helak olmaktan kurtaran salih amellere, mesleginde irtikap ettigi seye işaret eder. Gemi, ölünün tabutuna, meslegim degistirmege, bayram ve cuma namazi gibi farz ve sünnet namazlari terk ekmege işaret eder. Gemi görmek, korku ve ümide de işaret eder. Gemi bazen de mescide, halkin toplandigi çarsi ve pazara işaret eder.

Rüyada görülen gemiler, Hz. Peygamberin (S. A. V. ) ailesine sevgi duymaya işarettir. Gemi ayik olarak girip, sarhos olarak çiktigi meyhaneye de işaret eder. Gemi, sohbet esnasinda ecdadi ayiplamaya, çok ilme, düsmandan kurtul, maga ve fakirin zengin olmasina işaret eder. Geminin daga oturmasi, düsmandan kurtulmaga, karaya oturmasi ise, kavusulmasi mümkün olmayan seyi istemeye işaret eder.

Bazen de bu rüya sıkıntı ve tehlikelerden kurtulmaya işaret eder.

Bir kimsenin rüyada gemi ile beraber havada uçmasi, ölümüne ve naasini el ve omuzlar üzerinde tasinmasina işaret eder. Gemi ile beraber denizde battiğinin görülmesi cehennem ehlinden olduğuni işaret eder. Vazifesinden alinmis bir kimse gemiye bindiginl görse, denizin miktanna göre bir vilayete tayin edilir ve onun memuriyetteki yeri geminin saglamligi ve genisligi kadardir. Geminin karadan uzakligi onun vazifeden geç alinacağına işarettir. Veya o kimse, yolculuga çikarak üzüntü ve kedere düser. Geminin sahilden uzakligi, o kimsenin kurtulacagi veya helak olacagi tehlikeli bir is yapar.

Bu rüyayi memurluga ehil olmayan birisi görse, kurtulacagi bir korku içinde bulunur. Helak olmaga yaklasan bir kimse, rüyada gemiye bindiğini görse, kurtulusa erisir, veya kadri yüce birisine iltica eder.

Eğer gemiden harice çiksa, günahkar olur ve devleti dinden gider. Kazanci duran bir tacirin rüyada gemiye binmesi, onun ticaretinin canlanmasina işaret eder.

Eğer gemi memuriyetle tabir edilirse, rüya sahibinin rüyada gemiden çikmasi, onun ölümüyle veya hayatta olmasiyla beraber devletinin gitmesine işaret eder.

Eğer gemi, üzüntü ve kedere nispet edilirse, onun gemiden çikmasi, dua, sadaka, hastalik veya baska bir sey sebebiyle onun kurtulacağına işaret eder. Gemi battiginda bir agaç parçasina yapistiğini gören kimse vali ise, devlet buyugunun gazabina ugrar ve görevden alinmak derecesine gelir. Sonra korktugu seyden kurtularak tekrar vali olur.

Eğer tacir ise mali eksilir. Gemide öldügünü gören kimse halkin ellerinde ölür. Onun bu sekilde ölmesi ahirette korktugu kötü halden kurtulusuna sebep olur.

Bazilari da gemi, üzüntü, keder, hastalik veya hapisliktir, dediler. Geminin demirden veya bakirdan olmasi, geminin işaret ettigi kimsenin ömrünün uzun olmasina veya rahatliğinin devam etmesine işaret eder.

Bazisinin demirden ve bazisinin da agaçtan olmasi, geminin işaret ettigi kimsenin süpheli olmasina işaret eder.

Rüyada gemiyi yediğini veya yuttugunu gören kimse, geminin kazancim yer veya faydali bir mirasa kavusur.

Rüyada Nuh (A. S. ) 'un gemisini görmek, ferahlik, sürür ve yagmurun yagmasina işaret eder.

Ancak rüyayi görenler zalim iseler, kitlik ve belaya işaret eder.

Nuh (A. S. ) 'un gemisini görmek, siddetlerden kurtulmaya veya bekar ise evlenmesine, rütbeye ve düsmana galip gelmeye işaret eder. Gemi cehalet ve fitneden kurtaran Islama işaret eder.

Bazen de gemi imanli kimseleri cehennemden kurtaran dogru yola işaret eder. Hasta olan bir kimse ölü ile beraber gemiye bindiğini görse, o sahis dünya fitnelerinden kurtulur. Talebe olan bir sahis hasta olduğu halde gemiye bindiğini görse, bir alimle sohbet eder ve kendisini cehaletten kurtaracak bir mi ondan ögrenir.

Borçlu bir kimse bu rüyayi görse, borcu ödenir, üzüntü ve kederi gider.

Eğer geçimi dar bir kimse görse, Allah (C. C. ) hatirina gelmedigi bir yerden ona rizik ihsan eder. Havada görülen gemi diger binekler gibi bir binektir ve tabiri de o sekildedir. Geminin ipini tutmak, dinin güzelliğine ve aynimaksizin salih kimselerle sohbet etmege işaret eder. Gemi rüyaları birkaç şekilde yorumlanır.

İçi aydınlık temiz bir gemi, işlerde başarıdır. Pis ve bakımsızsa işlerin bozulacağına delalet eder.

Böyle bir gemiye binen kadının adı bir maceradan dolayı dedikoduya karışır.

Bir erkekler ilgili bu rüya işle ilgili güçlüktür.

Batan bir gemiden çıktığını gören kimse bir darlıktan kurtulur. Gemi rüyaları birkaç şekilde yorumlanır.

İçi aydınlık temiz bir gemi, işlerde başarıdır. Pis ve bakımsızsa işlerin bozulacağına delalet eder.

Böyle bir gemiye binen kadının adı bir maceradan dolayı dedikoduya karışır. ... İslami Rüya Tabirleri

İslami Rüya Tabirleri

Üzücü laf, dedikoducu kadın, acı söz olarak yorumlanır.

Rüyasında isirgan gören bir kimsenin bahtinin açik olacagi ve bol para kazanacagi seklinde birçok yo-rumlar yapilmaktadir. Fakat bir çok tabircilere göre, isirgan gör-mek daima kötü bir haberle karsilanacağına yorumlanmakta-dir. Ibn-i Sirin'e göre: rüyada isirgan görmek, talihsizlige ve basarisizliga delalet eder, ama çalismakla bu kötü yorumlarin önüne geçilmesi de mümkün bulunmaktadir. Isirgan yemek ise, genel-likle kötü bir habere işarettir.

Bazilarina göre; rüyada isirgan otu görmek, dostça basladigi-niz bir iliskiden çok kötü davranislarla, üzgün ve acili ayrilacağiniza işarettir. Isirgan görmek bazi yorumculara göre de, aile hayatinizda sizi üzecek bazi olaylarin geçeceğine tabir olunur.

Bir baska rivayete görede: Rüyada isirgan otu görmek refah ve saadetin artacağına işarettir.

Bazi tabirciler isirgan görmek kötü bir habere işaret eder, demislerdir. Isirgani yemek ise basansizlik ve kötü bir habere işarettir.

Rüyada ısırgan otu görmek; kötü yoldaki kötü huylu bir kadının peşine düşerek üzüntülü günler geçireceğinize, kendinize ve etrafınızdaki insanlara daha dürüst davranmanız gerektiğine işarettir. ... İslami Rüya Tabirleri

Rüya Yorumlama Sanatı

• Güç ve kuvvete, kendisiyle iyi anlaşılan dost ve arkadaşa, üzüntü ve kederden kurtulmaya, kalbi ve bedeni hastalıklardan kurtulmaya, aydınlık kafaya, bilgi ve hikmete. Sayfaları açık kitap yaygın habere, kapalı kitap gizli habere, Kimin elinde görülürse görülsün, kitap sevinçli habere ve güzel gelişmelere. Elinde durulu bir kitap görülmesi vefat etmeye. Sağ elde yahut sağ tarafta görülen kitap sıkıntıdan kurtulmaya, ucuzluğa ve bolluk seneye. Sol eldeki kitap yaptığı bir işten pişmanlık duymaya. Bir kimsenin elinden sağ elle bir kitap almak o kimseden yahut onun seviyesinde birinden sevince vesile olacak bir şey almaya. Elinde arapça bir kitap yahut mushaf bulunan kimse -eğer inançsız ise- üzüntü ve kederle birlikte rezil olmaya. Bu tür bir kitap müslüman kimsenin elinde bulunsa ya da o müslüman bu tür bir kitabı okusa hayır ve iyiliğe, sevinç ve istikamet düzgünlüğüne. Farsça kitap üzüntü ve kedere. Gökten kitap indiğini görmek, muhtevası ve haberleri hayır ise hayra, şer ise kötülüğe. Gökten inen kitap Kur’an-ı Kerim’e ve onun hükümlerine. İçeriği bilinmeyen cildli kitap gizli yapılan alışverse, iş ve sanatında hile yapmaya. Dört ilahi kitaptan ayrı olarak gönderilen ‘Suhuf’ları görmek ilme, hidayete, doğru haberlere, şahidliğe ve kendilerine uyularak hidayete erişilen imamlara delalet eder. • Kutsal kitaplar için Kur’an, İncil, Tevrat ve Zebur maddelerine bakınız. • (Açıklayıcı değer tabirler için Bakınız; Sayfa. ) Rüyada kitap görmek, güce kavuşacağına ve yükseleceğine yorumlanır. • Orta yaşlı erkekler için kitap görmek değişik bir tecrübeye girişileceğine işaret eder. • Genç kadınlar içinse bu rüya iş yaşamında başarıya ve yükselişe işarettir. • Daha yaşlı kadınlar için rahatlık ve huzurlu bir geleceğe yorumlanır. • Rüyada kitap görmek, güce kavuşacağına ve yükseleceğine yorumlanır. • Orta yaşlı erkekler için kitap görmek değişik bir tecrübeye girişileceğine işaret eder. • Genç kadınlar içinse bu rüya iş yaşamında başarıya ve yükselişe işarettir. • Daha yaşlı kadınlar için rahatlık ve huzurlu bir geleceğe yorumlanır. • Rüyada kitap okumak, başarılı olup, yükseleceğinizin işaretidir. • Kişinin hayatının önemli derecede değişeceğine işarettir. • Kitap görmek, kuvvetle yorumlanır. • Rüyasında kitap okuduğunu gören, düşmanlarına karşı kuvvetli bir durumda bulunur. • Bir rafa veya kitaplığa kitaplarını dizdiğini görmek, yaptığı içlerde daima bilgi ve tecrübelerinden faydalanıldığına delalet eder. • Rüyasında çocuğuna bir masal kitabı okuyarak, onu oyaladığını görmek, müjdeli bir haber alarak sevineceğine işarettir. • Kucağında sayfaları okunmayan veya üzerinde yazı bulunmayan, defter şeklinde bir kitap olduğunu görmek, bulunduğu bir işten zarar göreceğine, yanında kapalı bir kitap görmek, kısmetinin kapalı olduğuna ve kazancının azalacağına; yanında sayfaları açık bir kitap görmek, rızkının bol ve kazancının çok olacağına işaret eder. • Elinde bir yabancı dille yazılmış ve kendisi dili bilmediği için okuyamadığı bir kitap olduğunu görmek, bir yerden kötü bir haber alacağına ve bu haberin sebebinin ne olduğunu anlamadığına işarettir, Bir kitapçıdan kitap satan aldığını görmek, ilim sahibi bir kişiden dünya ve ahiret hakkında birçok yeni şeyler Öğreneceğine yorumlanır. • Rüyasında kendisine verilen veya satın aldığı bir kitabı yırttığını görmek, halk tarafından kötü bir kişi olarak tanındığına, bir kitabı yaktığını görmek, işlerinin kötüye gideceğine, ve geçiminin daralacağına delalet eder. • Elinde beyaz ciltli bir kitap görmek, feraha çıkacağına; mavi renkli kitap görmek, bir işte ümit beslediğine; yeşil renkli kitap dini inancının kuvvetine; kırmızı ciltli kitap görmek, eğlenceye düşkün biri olduğuna; siyah renkli bir kitap olduğunu görmek, ev halkından birisinin ölümüne, sarı renkli kitap görmek, hastalığa delalet eder. • Bazı yorumcular kitabı arkadaşla yorumlarlar. • Bir kitabı olduğunu görmek, eğer okuyabileceği bir dille yazılmışsa, iyi bir arkadaşa; bilmediği yabancı bir dille yazılmışsa, fena bir arkadaşa işarettir, Kendisine gökten bir kitap indiğini görmek, Allah (C. C. ) yolunda olduğuna delalet eder. • Rüyada elinde tefsir kitabı görmek, işlerinin düzgünlüğüne, tefsir okuduğunu görmek, zorlukların çözüleceğine, elinde fıkıh kitabı görmek, devlet başkanının yanında veya ona yakın olup sözünün geçtiğine delalet eder. • Elinde dini bir kitap olup onu okuduğunu görmek, din konusunda bilgi sahibi olduğuna; dünyadan elini çekip ahiret için çalıştığına, dua ve hutbe kitabı okuduğunu görmek, duasının kabul olunacağına; dilediği şeylere kavuşacağına; tarihi hikaye okuduğunu görmek, halk tarafından kendisine kötü gözle bakıldığına; tıp kitabı okuduğunu görmek, bozulan işlerinin düzeleceğine, yıldızname kitapları okuduğunu görmek, dünya işleri ile uğraştığına, hendese (geometri) kitapları okumak halk arasında Ün sahibi olduğuna; hesap (matematik) kitapları okumak dünya ve para işleriyle meşgul olmağa delildir. • İbni Kesire göre; açılıp, içlerinde ne olduğu bilinmeyen ciltli kitaplar görmek, menfaat ile yorumlanır, Neye dair oldukları bilinir ise yorumları yukarıda yazdıklarımız gibidir. • Uyanık iken makbul olmayan bir hal olmadığı, yani kitapları yırtmak veya yakmak veya kirletmek gibi bir şey yapılmadığı halde, ciltli kitap görmek hayırdır. • Bir çok kitap biriktirmek ilim sahibi olmaya işarettir. • Eğer bu topladığı kitapları okuyorsa, bu işaret hakikat olur. • Eğer okumadan sadece topluyorsa ve kitaplar cilt halinde Öylece kalıyorsa bilgisi esassız demektir. • Bir kitabı kendi eliyle ciltlediğini görmek, bir kişiye iyilik ettiğine delalet eder. • Bir başka rivayete görede: Rüyada kitap görmek, kuvvettir, bundan dolayı elinde bir kitap bulunduğunu gören kimse, kuvvete erişir. • Kitap eğer açıksa yaygın bir haber, kapalı ise, gizil bir haberdir. • Eğer kitap erkek çocuk elinde olursa, müjdedir. • Kadın elinde olursa, sevinçli bir işi beklemektir. • Kitap açık, kadın örtülü ise rüya sahibine sakınmasıyla emrettiği bir haberdir. • Eğer kadın koku sürünmüş, güzel bir kadınsa, kendisine övgü bulunan bir habere işarettir. • Rüyada elinde dürülmüş bir kitap olduğunu gören kimse, yakında ölür. • Rüyada Müslümanların liderinden bir yazı aldığını gören kimse, devlet, saltanat ve gıpta edilecek bir nimete erişir. • Kendisiyle bir kimse arasında münakaşa ve düşmanlık veya karışık bir işi bulunan kimse kitabını sağ tarafında görse, o kimsenin delil ve şahit getireceğine işarettir. • Eğer rüyayı gören azap ve sıkıntı içinde ise, kurtulacağına işarettir. • Eğer rüyayı gören bir şeyden dolayı üzüntülü ise veya vatanında değilse, onun işinin kolaylaşacağına ve çabucak ailesine döneceğine işarettir. • Kitabını sol tarafında gören kimse, yaptığı bir işine pişman olur. • Sağ tarafta görülen kitap ucuzluk ve bolluk bir seneye işarettir. • Bir kimseden bir adam rüyada sağ eliyle bir kitap alsa, o adam o kimseden veya onun tarafından çok sevdiği bir şey alır. • Bir kimse bir kitabı yırttığını ve kestiğini görse, o kimsenin üzüntü ve kederi gider ve hayra nail olur. • Elinde Farsça bir kitap bulunduğunu gören kimseye sıkıntı ve şiddet isabet eder. • Bir kimse rüyada gökten kendisine bir kitap indiğinl görse, o kimsenin o kitaptan anlayışı veya onun gökten indiğinden hatırına gelen şeyle tabir edilir. • Eğer ondan anladığı veya hatırına gelen şey hayırsa hayırla, şerse, şer ile tabir edilir. • Bazen kitap kişinin kendisiyle iyi anlaşan arkadaşına, bazen de üzüntü ve kederden kurtulmaya ve hastalıktan iyileşmeye işarettir. • İçinde ne olduğu bilinmeyen ciltli bir kitabı görmek, mesleğinde hile yapmaya, gizli yapılan ahsverişe veya yaşından dolayı ayıplanan bir kadına işarettir. • Başarılı olup, yükseleceğinizin işaretidir. • Herkesin takdirini kazanıp yükseleceksiniz. ... Rüya Yorumlama Sanatı

Muabbir

İnsanoğlu yaratıldığından beri rüya görüyor ve gördüğü rüyaları yorumluyorlardı. Eski Mısırlılar, Güldaniler, İbraniler rüyaların, geleceği haber verdiklerine bu yüzden rüyanın sihirli bir kuvvet olduklarına inanırlardı. Büyük İskender se­fere çıkacağı zaman rüya yorumcularını da yanında götürür, gördüğü rüyanın tabirine göre savaş taktiği değiştirirdi. Hz. Yusuf peygamber de ünlü bir rüya yorumcusuydu. Yusuf Suresinin 6. ayetinde "Ve işte böyle Rabbin seni seçecek ve sana rüyaları yorumlama ilmini öğretecek. Ayrıca hem sana hem Yâkup ailesine nimetlerini, ataların İbrahim ve İshak'a tamamladığı gibi tamamlayacak! Şüphe yok ki Rabbin her şeyi bilen, hüküm ve hikmet sahibidir. " Cenab-ı Allah bu ayet-i kerimeyle Hz. Yusuf peygambere rüya ilminin öğretildiğini belirtiyor. Yusuf Aleyhisselam Firavun'un rüyasını yorumlayarak büyük bir makama kavuşmuştur. Hz. Yusuf daha çocuk iken bir rüyasında on bir yıldızla güneş ve aym kendisine secde ettiklerini görür ve bunu babası Hz. Yakub'a anlatır. Hz. Yakup da rüyayı yorumlar. Hz. Yusuf un büyük bir makama kavuşa­cağını on bir kardeşi ile anne ve babasının onun önünde eğile­ceğini söyler. Hz. Ebu Bekir, İbn-i Şirin, Cafer-ı Sadık (a. s), Nablusi, İbn-I Kesir ünlü rüya yorumcularmdandır.
  • İBN-İ SİRİN: Doğum tarihi belli değildir. 728 yılın­da vefat etmiştir. İbni-i Şirin tabiinden olup Ebu Hureyre, Abdullah b. Ömer, enes b. Malik hazretlerinden hadis rivayet etmiştir. İslam dünyasının en önemli rüya yorumcularından biridir. Meşhur tasavvufçu Hasan Basri hazretleriyle aynı dönemde yaşamıştır.
  • NABLUSI: İmam Nablusi Ürdün devletinin sınırları içinde bir kasabada doğmuştur. Rüya yorumu hakkında bir çok eseri vardır. Kadiri ve Nakşibendi tarikatlerine girmiş, Şam'da eğitim almıştır. Daha sonra ilmini tamamlamak için Bağdat'a gitmiştir. Tasavvufla ilgili önemli eserleri vardır. Rüya yorum­ları ile ilgili tanınmış eseri Te'sirü'l- Enam fı Ta'birü'l- Menan'dır.
  • CAFER-İ SADIK: Cafer-I Sadık 702 yılında doğ­muş, babasının yerine imam olmuştur. Şianm 12. imamının altıncısıdır. Muhammed Bakır'ın oğludur. Astroloji, kimya ve rüya yorumlarıyla ama en fazla hadis ilmiyle uğraşmıştır. 765 yılında Medine ' de vefat etmiştir.
  • İBN-İ KESİR: İbn- Kesir 1301 de Şam'da doğmuş, hadis ve tefsir alimidir. Bidaye adındaki genel tarih ederi meşhurdur. Hambeli alimi İbn-i Teymiye'nin öğrencisidir. Hocası gibi bir çok sıkıntıya maruz kalmış 1373 de vefat etmiştir.
Rüya tabiri çok hassas bir meseledir. Rüya gören kişinin bulunduğu mekân, iklim, memleket, kavim, millet görünen rüyanın tabirini de muhakkak etkiler. Ancak unutulmaması gereken başka mesele var. Eski Yunan filozofu Herakleitos" "Uyanık insanlar için tek ve aynı dünya vardır. Uykuda her insan kendi dünyasına döner" demiştir.  ... Muabbir

Muabbir

Rüya, uçan bir kuşun ayağı üzerindedir. Tâbir edilmedikçe onun için istikrar yoktur. Tâbir edildiği halde hemen yerini bulur.


Bu sitede: İbn-i Şîrîn, İmam Nablusî, Cafer-i Sâdık (r. a. ) ve daha nice İslâm büyüklerinin rüyalara getirdikleri tâbirleri bulacaksınız. Yüce Allah kerîm kitabında buyuruyor ki: "Onlar için dünya hayatında da, âhirette de müjdeler vardır. "(Yunus Sûresi, 64. ) Bu mübarek âyetin tefsirinde müfessirlerden bazıları: "Dünya hayatındaki müjdeden murad, dünyada bizzat kendisinin veya kendi hakkında bir başkasının gördüğü sâlih rüyadır. Ahiretteki müjdeden murad ise Allah'ı görmektir. " demişler ve bu âyet-i celîleyi böyle izah etmişlerdir.
Kâinatın Efendisi de şöyle buyurmuşlardır: "Sâlih rüyaya inanmayan kimse Allah’a ve ahiret gününe iman etmemiştir. " Evet; herkes rüya görür. Ne var ki, her insanın gördüğü rüya gerçek olmaz. Zaten rüyalar gerçek olsaydı, âlem bir başka âlem olurdu. Rüya vardır, korkunç gibi durur, fakat onun arkasındaki mânâ müjdedir. Rüya vardır, hoş ve güzel görünür, ama sonu güzel olmayabilir. Bütün bunları anlamak feraset işi, ilim işi, irfan ve şuur işidir. Hayatta ne rüya görmek, ne de rüya görmemek kimsenin kendi elinde de değildir. Hiç kimse ben rüya görmüyorum diyemez. Zaten rüyayı insan istese de göremez, insana rüyayı bir gösteren, bir hazırlayan vardır. Nasıl ki hayatımızı bir hazırlayan, bir yaratan var. Çok kere insan bir şeyi ister, fakat ona eremez. Çok defa da arzu etmediği bir şey vücuda gelir. Eğer herkesin istediği olsaydı, zâlimler tahtlarından inip kara toprağa girerler miydi? O kadar güzelliğiyle beraber Hazreti Yusuf da köle olarak satılmaz, zindanlara düşmezdi. Bütün bunları bilmek, düşünmek gerekir. Rüyaların en sâdıkı ise seher vaktinde görülenidir. Çünkü seher vakitleri en lâtif, en nurânî bir zamandır. Seher vaktinde sabah namazı için bir kısım melekler yeryüzüne inmeye başlarlar. O anda gecenin zulmeti zail olup gündüzün nûraniyeti yüz göster­meye başlamış bulunur. İşte bu gibi sebeplerden dolayıdır ki, seher vaktindeki rüyalar, geceleyin ve gündüzün görülen rüyalardan daha sâdık, daha kuvvetlidir. Sâdık rüyalardan bir kısmı pek vazıh bulunur. Tevile, tâbire muhtaç olmaz (yani görüldüğü gibi meydana çıkıverir). Bir kısmı da temsilât kabilinden olup, tevil ve tâbire muhtaç bulunur. Cihan güzeli Hazreti Yusuf (a. s. )'ın onbir yıldız ile güneş ve ayın kendisi için secde ettiklerini rüyasında görmüş olduğu gibi. Birçok rüyaların bilâhare görüldüğü gibi veya ona benzer bir surette zuhura gelmesi ruhun varlığına ve başka bir âlemin mevcudiyetine pek açık bir delildir. " Dikkat edilecek diğer bir husus da, güneşin doğup ve battığı zamanla zeval vaktinde rüya tâbir edilmemelidir. Rüya sahibi, rüyasının tâbirini çok arzu ediyorsa, onu ancak bir âlim ve öğüt verene anlatmalıdır. Cahil ve düşmana rüya anlatmak insanı ümitsizliğe düşürebilir. Cahil, bilmediği halde rüyayı tâbir ederek güzeli çirkin, çirkini de güzel gösterebilir.
Rüyalar üç kısma ayrılır:
  • Allahu Teâlâ tarafından müjde olarak gösterilen bir rüyadır ki, hadis-i peygamberi ile anlatılan sâlih rüya budur.
  • Şeytan tarafından korkutmak için vâki olan rüyadır.
  • İnsanın bizzat kendi düşünce ve haliyle meydana getirdiği kuruntuların neticesinin rüya şeklinde tecelli etmesidir.
Bâtıl rüyalar da vardır ve yedi çeşittir:
  • Üzüntü, keder ve arzuların tesiri ile insanın meydana getirdiği karmakarışık rüyalar.
  • İnsanın rüyada ihtilâm olması. Bu rüyanın da tâbiri yoktur. .
  • Şeytan tarafından korkutmak için gösterilen rüyadır ki, rüyayı görene hiçbir zararı erişmez
  • Cin taifesinin gösterdiği şeylerdir ki, rüya sahibi rüya esnasında bundan da zahmet çeker. . .
  • İblis'in gösterdiği ve temeli bâtıl rüyadır ki, bu zaten rüyadan sayılmaz.
  • İnsan bünyesinin anormal ve kederli zamanında gördüğü rüyalardır. Ve bunlar da rüyadan sayılmaz. . .
  • Acı ve ızdırapların getirdiği rüyalardır ki, rüya sahibi o anda senelerce önce vâki olmuş bir hali görür.

Müslim'in diğer bir rivayetinde Allah'ın Aziz Peygamberinin şöyle dediği nakledilir:

"- Sizden hanginiz en doğru sözlü ise onun rüyası da en doğrudur,"

O halde rüyalarımızın gerçekleşmesini istiyorsak, doğru sözlü olmalıyız. Günahtan, haramdan, yalan ve gıybetten ve yüce dinimizin men ettiği şeylerden uzak durmalıyız. Kişi salih olursa, rüyası da salih olur. Kişi Rabbi kerimine kulluk eder, Rabbini severse, Rabbi de onu ilâhî müjdelerle rızıklandırır.

Rüya Tabirleri Sitemize Hoşgeldiniz. Dünya'nın en büyük ve en geniş içeriğine sahip İslami, rüya tabirleri, rüya yorumları internet ansiklopedisi.

Rüya Tabirleri ve Rüya Yorumları

Sitede 6 farklı kaynakta rüya tabirleri ve rüya yorumları bulunmaktadır. İslami rüya tabirleri ve İslami rüya yorumları içeriğinin temel unsurudur. Dini rüya tabirleri ve dini rüya yorumları sitesidir.

ruyatabirleri. pro herkesin kolaylıkla anlayacağı sade bir dil kullanılarak hazırlanmıştır.

Rüyanız hakkında geniş ve açıklayıcı bilgiler verilmektedir.

ruyatabirleri. pro içerik bakımından özgün, güvenilir kaynaklardan faydalanılarak özenle hazırlanmış bir sitedir.

ruyatabirleri. pro herkesin tanıdığı ve güvendiği İslam önderleri ve büyükleri olan, İmam Nablusi, İbni Kesir Salimi, İbni Şirin, Cafer-i Sadık, Kirmani, Seyid Süleyman, Ebu Saidü’l-Vaaz eserlerinden esas olarak hazırlanmıştır.


... Muabbir

Muabbir

Kirmanî: Kim göreceği rüyanın doğruluk derecesini birtakım işaretlerle öğrenmek isterse, uyumadan önce çok yemek yemesin; ne aç kalacak, ne de tok olacak şekilde yesin; taharetli olarak yatağına girsin, sağ yanına uyusun ve Allah'ı zikretsin. Bu şartlara uyan bir kimsenin rüyası doğru çıkar ve onu unutmaz. Selman-ı Farsî (r. a) der ki: "Bedevînin biri Resul-i Ekrem'in (s. a. v) yanına gelerek 'Ey Allah'ın resulü, dün gece şöyle bir rüya gördüm' deyip gördüğü karmaşık bir rüyayı anlattı. Peygamberimiz, 'Ey bedevî, dün gece ne yemiştin?' diye sordu. Bedevî, bol miktarda pişmiş hurma yediğini söyleyince Resul-i Ekrem (s. a. v) şöyle buyurdu: Bu rüyanın tabiri yoktur. Zira senin rüyanın sebebi, çok yemek yemektir. " Bazı tabirciler, bu tür şeylerden kaynaklanan rüyaları da tabir ediyorlar ve bu yüzden de yorumları doğru çıkmıyor. Bunun nedeni ise, rüya konusunda titiz davranmamaları ve bu tür ince noktalara dikkat etmemeleridir. Buna göre tabirci, yorumlarının doğru çıkması için rüyayla ilgili bu gibi ince noktalardan gafil olmamalı, rüyasının yorumunu isteyen kimseden gerekli bilgileri almalı ve daha sonra tabir etmelidir. İbn-i Sîrîn: Bazı insanlar rüya görür ve bu rüyanın kendileriyle alakalı olduğunu sanırlar. Oysaki bu, yakınlarından biri için de geçerli olabilir. Nitekim henüz ergenlik çağına girmeyen bir çocuğun rüyası, anne-babasının yaşantısına yorumlanmaktadır. Bazen de kadının gördüğü rüya, kocasına yorumlanabilir. Allah-u Taâla şöyle buyurur: "Artık kaçın Allah'a, şüphe yok ki ben size, onun tarafından, apaçık bir korkutucuyum. " Aynı şekilde, hüküm sürenlerin korkusuyla kaçmak, rüya sahibinin Allah'ın koruması altında olduğuna işarettir. "Kendileri için hoşnut olduğu dinlerini güçlendirecek, korkularını güvene çevirecektir. "Bu bağlamda çokça tabir vardır. ... Muabbir

Muabbir

Kirmanî: Halkın geneli, "Eğer rüyamızı tabirden anlamayan birine açacak olsak, o ne söylerse tabiri o olur" diye düşünür. Oysaki bu düşünce yanlış ve asılsızdır. Hekimlere ve meşhur tabircilere göre, rüya sahibi, ihtiyat gereği gördüğü rüyayı tabir ehlinden başkasına açmamalıdır. Tabircilerin belirledikleri ve yorumladıkları doğal rüyalar, Allah'ın emriyle ve melek aracılığıyla insana gösterilen rüyaların yorumlarıdır. Dolayısıyla bu tür rüyalara dikkat etmek zorundayız. Onları cahil kimselere açmamalıyız. Hak Taâla Kurân-ı Kerim'de şöyle buyurur: "De ki: Bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?" (Zümer, 9) Peygamberimiz de şöyle buyurmuştur: "Âlimle cahil bir olmaz. " Dolayısıyla melek aracılığıyla insana gösterilen rüya, Allah tarafından kuluna gönderilen bir mesaj olduğu için tabiri neyse, mutlaka gerçekleşecek olan da odur. Tabiri olan doğal bir rüyanın getirisine hiç kimse mani olamaz. İster cahil bir kimse bu rüyayı tabir etmiş olsun, ister âlim bir kimse, sonuçta rüyanın gerçekleşmesi kaçınılmazdır. Aralarındaki fark ise şudur: Cahil kimse, yanlış tabiriyle rüya sahibini yanlış yönlendirmiş olur ve rüyadaki mesajın ne anlama geldiği konusunda onu bilgilendiremez. Ama tabir ehli bu rüyanın ne anlama geldiğini bilir ve rüya sahibine doğru bilgi verir. Dolayısıyla rüya sahibi, gördüğü rüyanın iyi veya kötü akıbetine hazırlıklı olmalı, bu ilahî mesaja güvenmelidir. Aldığı bu mesajla zararları en aza indirebilir, hatta tamamen ondan kurtulabilir. Buna göre gördüğümüz rüyayı tabir ehlinden başkasına açmamalı veya bu kitaptan faydalanmalıyız. Ancak bu şekilde doğru tabiri elde etmiş olabiliriz. Eğer "Rüyaları bilgisiz insanların yanında açmamalıyız" deniyorsa, burada bilgisizden kasıt, avam halk tabakası veya zihinsel özürlü kimseler değildir. Bilakis, rüya tabirleri konusunda yeterli bilgiye sahip olmayan herkes bu sınıftandır. Hekimler derler ki, doğal bir rüyanın tabiri ne olursa olsun, mutlaka gerçekleşecektir. Ancak dua ve sadaka bu konuda etkilidir ve kötü olayları def edebilir. Hz. Yusuf (a. s) buyurur ki: "Cahiller ne kadar ibadet ederlerse etsinler hak rüya batıl, batıl rüya hak olmaz. Asıl ibadet, bilgi ve inançla yapılan ibadettir. Dolayısıyla Allah katında kabul gören ibadet, bilerek yapılan ibadettir. " ... Muabbir

Muabbir

Gerçek şu ki; rüya tabirleri ilmi, şerif ve büyük bir ilimdir. Hak Taâla’nın bu ilmi Hz. Yusuf’a (a. s) bağışlamış olduğunu herkes bilir.

Nitekim yüce Allah, Kurân-ı Kerim’de şöyle buyurur:

“İşte Yusuf’u, Mısır’da böylece yerleştirdik de ona rüya yormasını öğrettik.

İbn-i Abbas der ki: “Allah’ın peygamberlikten yana Resul-i Ekrem’e (s. a. v. ) bağışladığı ilk şey, yakın meleklerden birinin rüyada ona ‹Ey Muhammed, sana müjdeler olsun! Hak Taâla tüm peygamberler arasından seni seçti, sana gaip ilmini verdi ve peygamberlerin sonuncusu yaptı!’ deyişi oldu. “Fakat o, Allah’ın resulüdür ve peygamberlerin sonuncusudur. ”

Peygamberimiz uyandığında gördüğü bu rüyayı Hz. Hatice’ye (s. a) anlattı. Hz. Hatice, ‹Ne mutlu sana! Bu rüyada sana hayır ve gelecek vardır!’ dedi. Peygamberimiz Miraç Gecesi’nden sonra bir rüya daha gördü. “Ant olsun ki, Allah, Peygamber’in rüyasını doğru çıkardı. ” Yine, Allah, Hz. İbrahim’in (a. s) rüyası hakkında, onun dilinden şöyle buyurmaktadır: “Oğulcağızım, ben, rüyamda, seni kesiyorum gördüm. ”

Rivayet edilir ki bu ilim, Hz. Yusuf’un (a. s) bir mucizesi idi.

Dolayısıyla peygamberlerin mucizesi olan bir ilim, elbette ki şerif ve büyük bir ilim olmalıdır.

Abdullah B. Abbas, Süleyman’dan şöyle rivayet eder: “Doğru rüya, Allah’ın, mümin kullarına vahyidir (uyarısıdır) . Hayır ve şer ona ulaşmadan önce Allah onu bu yolla uyarır.

Böylece dünyanın işvelerine aldanmamasını ve Allah’tan gafil olmamasını sağlar. ”

Selman Mervî der ki: “Resul-i Ekrem’in (s. a. v) , ashabına şöyle buyurduğunu duydum: İçinizden salih bir kimse güzel bir rüya gördüğünde birkaç kez “Eûzu billâhi mineşşeytânirracîm” (Kovulmuş/ taşlanmış şeytanın şerrinden Allah’a sığınırım) desin ve gördüğü rüyayı kimseye söylemesin.

Böylece ona hiçbir zarar gelmez. ”

Müminlerin Emiri İmam Ali’den (a. s) rivayet edilir ki; “Mümin bir kimse rüya gördüğünde onun tabirini bilmeli, böylece ondan iyi bir şekilde faydalanmalı; kötü rüya gördüğünde de dua, ibadet ve sadakayla onun kötü sonuçlarından korunmalıdır. ”

İbn-i Sîrin der ki: “Kim bu ilmin tüm aşamalarını elde ederse, bütün ilimlere sahip olur. Zira aradığı her ilmin kökeni bu ilim gibi çok çeşitli değildir; bu ilim kıyas üzere tabir edilmez, yöntemi güzeldir. Her ilimde bir metot vardır, ama bu ilmin aslı insanların değeri, dindarlığı, astrolojideki halleri ve farklı zamanlardaki doğum tarihleriyle SALAVAT alakalıdır.

Görülen rüya bazen aynına yorulur, bazen asla bakılır; bazen kadın için yorulur, bazen erkek için; bazen de karışık (anlamsız) rüyalardan oluşur.

Bilinmelidir ki her ilim ehli, bir başka ilme ihtiyaç duymaz.

Ancak rüya tabircisi, mutlaka Kurân tabiri ilmini, Peygamber efendimizin (s. a. v) bu alandaki sözlerini, Arap olan SALATALIK veya olmayan bütün tabircilerin yorumlarını, şiirleri, halk dilini vb. şeyleri bilmek zorundadır.

İleri görüşlü ve arif olmalıdır.

İnsanların hallerine ve şekline (onları simalarından okumaya) vakıf olmalı, yorumla ilgili esasları çok iyi bilmelidir.

Bununla birlikte ilahî tevfikten ve Allah’ın kereminden nasibini almış olmalı, Allah’a yönelmeli, doğru ve sevaptan öteye bir şeyi dilinde barındırmamalıdır.

Yüce Allah’tan isterim ki, bizlerde olan bu ilmi, mayası günahlardan, çirkin sözlerden ve haram lokmadan arı olan kimselere inayet etsin. Kim böyle bir yapıya sahip olursa, Allah da ona bu tevfiki verir.

Bu bağlamda onu peygamberlerin varisi kılar…”

... Muabbir

Benzer Aramalar