Rüyada Hindi Nin Boğulduğunu Görmek | Rüya Yorumları

Bu Rüyanın Anahtar Kelimeleri: Hindi Nin Boğulduğunu


Alleme Meclisi'nin Önsözü

Muabbir

Şu naçiz kul Muhammed Bakır b. Muhammed Taki (Allah onları tertemiz Ehlibeyt (a. s) imamlarıyla haşretsin) birkaç ayet ve muteber hadisler neticesinde, rüya tabirleri hakkında şöyle der: Sadece inanan kadınların rüyaları tabir edilir. Takva sahibi kadınların rüyaları elbette ki diğer kadınların rüyalarından daha üstündür. Aynı şekilde cömert ve zengin kimselerin rüyaları cimri kimselerin rüyalarından daha üstündür. Nitekim Resul-i Ekrem (s. a. a) şöyle buyurmaktadır: "Cimri kimse cennete giremeyecektir. " Hallerinden şikâyetçi olan yoksul kimselerin rüyalarının da tabiri yoktur. Çünkü sürekli fakirliğin üzüntüsü içindedirler. Bazen insan rüyasında gördüğü bir şeyi gerçek hayatta da bulur. Bu tür rüyalar, etkisi çabuk görülen rüyalardır. Çocukların gördüğü rüyalara gelince; bu konuda iki görüş vardır:
  • Henüz çocukların kalpleri günahlarla kirlenmediği için gördükleri rüyalar gerçeğe yakındır.
  • Henüz yaşları küçük olduğu için gördükleri rüyanın itibarı yoktur.
Ergenlik çağına yaklaşan çocuğun gördüğü rüyalar anne-babaya tabir edilir. Gördükleri kötü rüyaların hiçbir zararı yoktur. Yahudî, içki ehli, hayızlı veya cenabetli kimselerin gördükleri rüyalar doğrudur ve tabir edilebilir. Bir rivayete göre; Hayber emirinin hanımı Hay b. Ahtab kızı Safiye, rüyasında ay ile güneşin yanı başına düştüğünü görmüştü. Uykudan uyanınca gördüğü rüyayı kocasına anlattı. Bunun üzerine kocası ona şiddetli bir tokat attı ve bu tokat yüzünden yüzü morardı. "Allah sana lanet etsin, dedi; eğer rüyan doğruysa Muhammed kaleyi zapt edip seni esir alacak ve kendisine eş yapacak!" Üç gün sonra Hayber Kalesi zapt edildi ve Safiye de Resul-i Ekrem'in (s. a. v) huzuruna çıkarıldı. Peygamberimiz (s. a. v) Safiye’nin yüzünde morarma görünce sebebini sordu. Safiye de gördüğü rüyayı Peygamberimize anlattı. Bunun üzerine Peygamberimiz şöyle buyurdu: "Bu, senin gördüğün rüyanın tabiriydi!" İnsanların mizaçları, karakterleri, konuşma tarzları vs. farklı olduğu gibi gördükleri rüyalar da farklıdır. İşte bu yüzden görülen rüyalar kişiden kişiye fark eder ve ona göre tabir edilir. Kan oranları yüksek olan kişiler uyumadan önce ilaç, şurup vb. şeyler görürse, bu kimselerin görmüş oldukları rüyalar aşırı kandan kaynaklanmıştır ve tabiri de yoktur. Sarılıkları fazla olan sarı benizli ve zayıf kimseler sarımsak, soğan, bakla, mercimek vb. yiyecekler yer de rüyalarında ışık, kandil, meşale vb. şeyler görürlerse rüyaları tabir edilmez. Balgamı fazla olan kimseler ayran vb. içecekler içer de rüyalarında deniz, havuz, kar, yağmur vb. şeyler görürlerse bakılır; eğer rüya gören kimse üzgünse, bu, balgamının arttığından kaynaklanıyordur ve dolayısıyla tabiri de yoktur. Aşık-maşuk ilişkileri, düşmanlık vb. nedenlerden dolayı sürekli üzgün olan veya aynı nedenlerle rüyada kendilerini iki deniz/nehir arasında gören kimselerin rüyaları da doğru değildir ve dolayısıyla tabir edilmez. ... Muabbir

Cenin

Rüya Tabirleri Sözlüğü

Rüyada anne karnında cenin görmek kederlenmeye, sıkıntıya, maddi zararlara ve elinizden hiç bir şey gelmemesine yorumlanır. ... Rüya Tabirleri Sözlüğü

Duanın Fazileti Hakkında Hadisler

Muabbir

  • "Dua mü'minin silahıdır, dinin direğidir, göklerin ve yerlerin nurudur. " (Hakim)
  • "Dua ibadettir. " Peygamberimiz (s. a. v) bu sözü söyledikten sonra şu ayet-i kerimeyi okumuştur:" Rabbiniz şöyle dedi: Bana dua edin ki size yetişeyim. Bana kulluk et- neye tenezzül etmeyenler, ebedi olarak cehenneme girecek­lerdir. " (Ebu Davud)
  • "Genişlik zamanında dua etmek kadar Allah'a hoş gelen bir şey yoktur. " (Tırmizi)
  • "Kul, Ya Rabbi! Ya Rabbi! Ya Rabbi! Dediği zaman Allah der ki: Lebbeyk kulum, iste istediğin verilecek. " (İbn Ebi'd- Dünya)
  • "Allah mü'min kulunun yaptığı dualardan hiç birini :;rakmaz, hepsini sayar, ya bunları dünyada kul için yaptığını veya ahrete bıraktığını söyler. O makamda mü'min, keşke i. . nyada hiçbir duası yapılmayıp ahrete bırakılmış olsaydı :ster. " (Hakim)
  • "Allah fazl-ü kerem sahibidir. Bir adam ellerini O'na kaldırırsa, onları boş olarak çevirmez. " (Ebu Davud)
  • "Ben kulumun benim hakkımdaki zanm üzereyim. Kulum beni çağırırsa hemen yanındayım. " (Buhari)
  • "Bir kimseye fakirlik erişir de insanlara söylerse fakir­liği giderilmez. Ama birine fakirlik erişirde onu Allah'a söylerse Allah ona er veya geç bir rızk verir. " (Ebu Davud)
  • "Kaza ancak dua ile geri çevrilebilir, ömrü de ancak iyi­lik uzatır, başka bir şey uzatmaz. Ve kişi yaptığı günah yüzün­den rızktan mahrum edilir. "
  • "Kulum, Rabbine en yakın olduğu zaman secde ettiği zamandır. Öyle ise çok dua ediniz. " (Müslim)
  • "Rabbiniz her gece gecenin üçte biri kalınca dünya semasına iner ve der ki: Kim bana dua ediyor, onun duasını kabul edeyim; kim benden istiyor ona vereyim; kim bana istiğ­far ediyor, onu bağışlayayım. " (Malik)
... Muabbir

Dünyanın Yedi Harikası

Büyük Rüya Tabirleri

Bir daha yapilmalarina imkan olmadigi için eski insanlarin acaib-i seb'a (yedi büyük eser) dedikleri eser-lerden birini rüyada görmek, hayal ettigi bir seyin hakikat olacağına delalet eder.

Bir rivayete göre de; yakın zamanda çok sevindirici haberler alacağına işarettir. ... Büyük Rüya Tabirleri

Dünyanın Yedi Harikası

Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Bir daha yapılmalarına imkan olmadığı için eski insanların acaib-i seb'a (yedi büyük eser) dedikleri eserlerden birini rüyada görmek, hayal ettigi bir seyin hakikat olacağına delalet eder.

Bir rivayete göre de; yakın zamanda çok sevindirici haberler alacağına işarettir. ... Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Eşyanın Değişmesi

Büyük Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Rüyada varliklann bilindikleri halden diger bir hale girmeleri, mesela kilisenin camiye, kuru ağacın meyve veren bir agaca döndügünü görmek, rütbe sahiplerinin hallerinin degismesine, rüya sahibinin gördügü degisiklik nisbetince, dünyanin hayirdan ser'e veya serden hayira dönmesine işarettir.

Rüyada otuz yasim astigim, saç ve sakalinin agardiğini görse, halbuki kendisi böyle olmasa, o kimsenin dininde salahina, kendisinin vakar ve serefinin ziyadeliğine işarettir. Çocuk görmekte hayir yoktur. Genç bir kadın rüyasında ihtiyar görse, dince dünyasi iyi olur. Ihtiyar kadıni genç olarak gören kimse fakirse zengin olur.

Dünya kendisine yüz çevirmisse yeniden ona döner. Hasta ise hastaligindan iyilik bulur.

Rüyada uzadiğini görenin ömrü uzun olur. Mal ve çocuga işarettir. Kisaldiğini gören evini, hayvanim yahut istifade ettigi her hangi bir seyini satar.

Bazen de öleceginden korkulur. Yaratilistan bir seyini noksan olarak görenin dünyasinda noksanlik olmaya işarettir. Kadin seklinde gören kimseye bir zillet, bela ve hakirlik isabet eder. Kadin gibi tenasül uzvu olduğum görene zillet isabet eder.

Erkek gibi tenasül uzvu ve sakali gören kadınin kaybolmus bir çocugu varsa, ona kavusur, hamile ise bir oglan çocugu dogurur. Kuyrugu boynuzu ve koyun tirnagi gibi tirnagi gören kimsenin rüyasi hayirdir. Gagasi, deve dudagi gibi dudagi, hortumu veya vücudunda diger fazlaliklann görenin rüyasi dünyaliğına işarettir.

Rüyada vücüdunun hayvan vücuduna döndügünü ve hayvanin da arslan veya yirtici hayvan görürse, mali, mevki kuvveti ve hilesiyle kendinden asagi olan bir kimseye zulmeder. Suretine döndügü hayvanin eti yeniyorsa, rüyayi görenin haynna yahut hareketine işarettir. Tüy veya kanadi gören kimsenin, liderliğine ve ona isabet edecek hayra işarettir. Vücüdunun çamurdan yapilmis testi, bardak v. s. gibi seyler görenin ömrü uzun olur. Yaninda bulunan hasta çocugun kus görmek, çocugun ölüp cennette kuslarin arasina karismasi ile tabir edilir. Maymun veya maymuna benzer bir hayvana döndügünü görenin üzerinden Allah, nimetlerini keser.

Deveye, baska binek hayvanina yahut yirtici hayvana döndügünü görmek, her hususta özellikle din hakkinda hayir olmayan bir rüyadir. Kusa döndügünü gören kimse yeryüzünde seyyar ve devamli yolcu bir kimsedir. Vahsi hayvanlara döndügünü gören, Müslümanlarin cemaatindan ayrilir.

Domuza döndügünü gören kimsenin geçimi bol, nefsi hakir olur. Örümcek gören kimsenin, Allah'a ibadet ve günahlanndan tevbe eden kimse olduğuna işarettir. ... Büyük Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Haftanın Günlerine Göre Rüyaların Tabiri

Muabbir

Pazartesi, Salı, Çarşamba, Perşembe, Cuma, Cumartesi ve Pazar akşamları görülen rüyaların tabiri:

Şeyh Bahauddin Amulî’den (r. a) rivayet edilir ki;

  • Pazartesi:
    Rüyayı gören kimseye pek yakında zulmedilecektir. Başka bir deyişle o günün rüyası kötüdür.
    (Gördüğünüz her rüyayı mutlaka hayra yorun. İyi düşünün iyi olsun)
  • Salı:
    Salı akşamları görülen rüyalar oldukça iyi ve güzeldir.
  • Çarşamba:
    Çarşamba Akşamları görülen rüyalar iyiye yorulur, mal ve servet olarak tabir edilir.
  • Perşembe:
    Perşembe akşamları görülen rüyalar doğrudur ve faydası yakın bir zamanda görülür.
  • Cuma:
    Cuma akşamları görülen rüya, yalancı rüyadır.
  • Cumartesi:
    Cumartesi akşamları görülen rüyalar genellikle doğru ve iyidir.
  • Pazar:
    Pazar akşamları görülen rüyalar doğrudur ve tabiri çabuk gerçekleşir.
... Muabbir

Hindi

Rüyaların Anlamı

Rüyada hindi görmek, çok düşünmeye ve sükunete delâlet eder. Vahşi bir hindi görmek, iyi ve faydalı haber ile tâbir olunur.

Rüyada, hindi kesip etini yediğini görmek, rızka ve bir yerden gelecek mala delâlet eder. ... Rüyaların Anlamı

Hindi

Büyük Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Rüyada hindi görmek bir düğün davetine katılacağınıza, vahşi hindi müjdeli bir haber alacağınıza, baba hindi işinizde başarılı olacağınıza, dişi hindi bekar için evlenmeye, hindi yavruları da sevgilinize çok yakın zamanda kavuşacağınıza işaret eder. ... Büyük Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Hindi

Rüyalar Kitabı

Allame Meclisi: Hindi görmek; müjdeli bir haber alacağınıza ve düşmanınız varsa onu alt edeceğinize…

Hindi eti, kemiği ve derisi; mala işarettir.

... Rüyalar Kitabı

Hindi

İslami Rüya Tabirleri

Rüyada hindi görmek, iş yaşamındaki büyük kazançlara işarettir.

Bir hindiyi yiyorsanız, bu, güzel olayların müjdesini verir.

Bir av hayvanı gibi hindiyi avladığınızı görmek ise, haksız yoldan elde edilen bir servet demektir. Rüyada hindi, varlıklı, yaşını almış, tanınmış birini temsil eder. ... İslami Rüya Tabirleri

Hindi

Büyük Rüya Tabirleri

Rüyada hindi görmek, is yasamindaki büyük kazançlara işarettir.

Bir hindiyi yiyorsaniz, bu, güzel olaylarin müjdesini verir.

Bir av hayvani gibi hindiyi avladiğinizi görmek ise, haksiz yoldan elde edilen bir servet demektir. ... Büyük Rüya Tabirleri

Hindiba

Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Rüyada hindiba görmek ve yemek iki türlü tabir olunur.

Eğer pismis ise helal rizka, çig ise hayirsizliga delalet eder.

Bazilarina göre haram mal ile de yorumlanır. ... Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Hindistan

Rüya Tabirleri Sözlüğü

Çağdaş Ulema: Hindistan’a yolculuk etmek; hiç ummadığınız bir miras alacağınıza. . .

Hindistan’a özgü heykeller görmek; birtakım gizli ilimlere eğilim göstereceğinize işarettir.

... Rüya Tabirleri Sözlüğü

Hindistan Cevizi

Rüya Yorumlama Sanatı

Rüyada Hind cevizi ağacı görmek, yalancı ve müneccim bir kimseye delâlet eder.

Bu sebeple rüya hayır ile tâbir edilmez.

Rüyada Hind cevizi ağacı diktiğini görmek, müneccimler ile dost olmaya ve onları tasdik etmeye işarettir. Hind cevizi görmek, kalb kırıcı ve yürek yaralayıcı bir söz işitmeye delâlet eder. ... Rüya Yorumlama Sanatı

Hindistan Cevizi

Rüyalar ve Yorumları

Rüyada hindıstan cevizi yediğinizi görmek zamanınızı boşa geçirdiğinize, faydasız işlerle uğraştığınıza, yalan söyleyen nifak sahibi kimselere destek verdiğinize işaret eder. *.

Bir başka yoruma göre rüyada hindistan cevizi yemek dualarınızın kabul edileceğine, rüyada hindistan cevizi yiyip kimseyle paylaşmadığınızı görmek ilim sahibi olduğunuza fakat kimsenin faydalanmasına fırsat vermediğinize işarettir. ... Rüyalar ve Yorumları

Hindistan Cevizi

Rüyaların Anlamı

Bakınız; Ceviz.

Rüyada Hindistan cevizi görmek, batil ilimlerle ugrasan bir adamla tabir olunur. Hindistan cevizi yediğini gören, batil ilmi tasdik eder.

Bir rivayete göre, Hindistan cevizi kalbi kati, kaba bir adamla veya Hintli bir kadınla tabir olu-nur. Ibn-i Kesire göre: rüyada Hindistan cevizi görmek, bir mü-neccim tarafindan gelecek hayra delalet eder.

Bir rivayete göre de Hindistan cevizi iri yari bir hizmetçiye işarettir.

Rüyada Hindistan cevizi yediğini görmek rüya sahibinin dininin kuvvetine ve dualarinin Cenabi Hakk (C. C. ) Hazretleri tarafindan kabul edildiğine delalet eder. Hindistan cevizi yediğini, fakat bundan hiç kimseye vermediğini görmek, bilgi sahibi olduğuna, fakat bilgisinden kim-seyi faydalandirmadiğına işarettir. ... Rüyaların Anlamı

Hindistan Cevizi

Büyük Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Çok fazla beklentileriniz var. Kurumuş bir Hindistan cevizi, bir ölü haberi alacağınızın işaretidir. ... Büyük Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

İmam Nablûsînin Rüya Hakkındaki Görüşleri

Muabbir

İmam Nablûsî “Ta’tîrü’l-En’âm fi Ta’bîri’l-Menâm” ismini verdiği eserinin önsözünde Allah’a hamd, Resulü’ne salât ve selamdan sonra şöyle demektedir:

-Yüce Allah kerîm kitabında buyuruyor ki: “Onlar için dünya hayatında da, âhirette de müjdeler vardır. “(1) Bu mübarek âyetin tefsirinde müfessirlerden bazıları: “Dünya hayatındaki müjdeden murad, dünyada bizzat kendisinin veya kendi hakkında bir başkasının gördüğü sâlih rüyadır. Ahiretteki müjdeden murad ise Allah’ı görmektir. ” demişler ve bu âyet-i celîleyi böyle izah etmişlerdir. Kâinatın Efendisi de şöyle buyurmuşlardır: “Sâlih rüyaya inanmayan kimse Allah’a ve ahiret gününe iman etmemiştir. ” Müminlerin temiz ve pak annesi Hazret-i Aişe (r. anha) demiştir ki: -Resûlullah (s. a. v. )’de vahyin başlangıcı sâlih rüyalardı. Herhangi bir rüya gördüklerinde sabah aydınlığı gibi aynen zuhur ederdi. . . Rivayet edilir ki, bir gün Allah’ın Resulü, Hazret-Î Ebu Bekir (r. a. )’e hitaben dediler ki: -Yâ Ebâ Bekir, öyle bir rüya gördüm ki, güya ikimiz bir merdivenden çıkıyor muşuz, ancak ben seni iki basamak geçmişim!. . Hazret-i Ebu Bekir (r. a. ) ılık gözlerini Allah Resulünün mübarek cemaline dikip: -Ey Allah’ın Resulü, dedi. Allah sizin ruhunuzu alıp rahmetine kavuşturduktan sonra ben iki buçuk sene daha yaşarım!. . (Cihan sıddikı Hazret-i Ebu Bekir’in bu tâbiri aynen gerçekleşmiştir. . . ) Yine bir başka gün Allah’ın Resulü, Hazret-i Sıddîk-ı Ekber’e: -Yâ Ebâ Bekir, dediler. Rüyamda gördüm ki, siyah bir koyun bana tâbi olup benim peşimden ve o siyah koyuna da beyaz bir koyun tâbi olup onun peşinden geliyordu. . . Hazret-i Ebu Bekir (r. a. ), Nebiler Nebisinin rüyasını şu şekilde tâbir ettiler ve dediler: -Ey Allah’ın Resulü, size ilk önce Araplar tâbi olacak, Arab’a da Arap olmayanlar ittiba edecektir. . . (Bu tâbir de ayniyle kısa zamanda zuhur etti. ) Yüce Allah, Hazret-i Yûsuf’a rüya ilmini ihsan ve ikram buyurmuştu. Buna işaretle Kur’ân-ı Kerim’de şöyle buyuruluyor: “Rabbin seni seçecek ve sana rüya tâbirini öğretecektir. ”(2) Rüya ilmi, insanlığın ve âlemin başlangıcından beri akıp gelen bir ilimdir ki, nebiler ve resuller o ilim ile amel etmişlerdir. Peygamberlerin çok kerre rüya ile verdikleri haberler, kendilerine rüya ânında Rableri tarafından vahyedilen şeylerdir.

Rüyalar üç kısma ayrılır:

  • Allahu Teâlâ tarafından müjde olarak gösterilen bir rüyadır ki, hadis-i peygamberi ile anlatılan sâlih rüya budur.
  • Şeytan tarafından korkutmak için vâki olan rüyadır.
  • İnsanın bizzat kendi düşünce ve haliyle meydana getirdiği kuruntuların neticesinin rüya şeklinde tecelli etmesidir.
(Şeytan, Ademoğlunun amansız bir düşmandır. Düşmanın meydana getirdiği rüya da elbet bâtıldır). Şeytan tarafından korkutmak maksadıyla meydana gelen rüya bâtıl olduğundan ona itibar edilmez. Nitekim sahih hadisler böyle bir hâdiseden bizi haberdar etmektedir. Şöyle ki, Allah Resulünün yüksek huzuruna bir adam gelip: -Ey Allah’ın Resulü! Rüyamda gördüm ki, güya başım kesilmiş ve başımın ardı sıra gidiyorum! dedi. Resûlullah (s. a. v. ) Efendimiz o adama buyurdular ki: -Uykuda şeytanın seninle oynadığını kimseye söyleme!. . *** Nefsin ve hevânın arzusundan meydana gelen rüyalar da vardır. Onlar da tıpkı şunun gibidir ki, insan kendisini rüyada çok sevdiği biri ile görür, veya bir şeyden korkar da o şeyi görür, veya aç olduğu için leziz yemekler yediğini, ya da midesinin dolu olu¬şundan kustuğunu görür. . (Bunların hepsi kendi kuruntusu ve nefsinin arzusudur. Tabii ki sahih rüya olamazlar. . )

Bâtıl rüyalar da vardır ve yedi çeşittir:

  • Üzüntü, keder ve arzuların tesiri ile insanın meydana getirdiği karmakarışık rüyalar.
  • İnsanın rüyada ihtilâm olması. Bu rüyanın da tâbiri yoktur. .
  • Şeytan tarafından korkutmak için gösterilen rüyadır ki, rüyayı görene hiçbir zararı erişmez. . .
  • Cin taifesinin gösterdiği şeylerdir ki, rüya sahibi rüya esnasında bundan da zahmet çeker. . .
  • İblis’in gösterdiği ve temeli bâtıl rüyadır ki, bu zaten rüyadan sayılmaz.
  • İnsan bünyesinin anormal ve kederli zamanında gördüğü rüyalardır. Ve bunlar da rüyadan sayılmaz. . .
  • Acı ve ızdırapların getirdiği rüyalardır ki, rüya sahibi o anda senelerce önce vâki olmuş bir hali görür.

Rüyaların hayırlısı ve en sahihi müjdeleyici olanlarıdır.

Sahih ve doğru olan rüyalar beş türlüdür:

1. Apaçık sâdık rüya. Bu rüya nübüvvetten bir cüzdür. Nitekim yüce ve kerîm olan Allah’ın buyurduğu gibi her şey apaçık zuhur etmiştir. Allah buyuruyor ki:
“Andolsun ki Allah, gerçekten Peygamberine o rüyayı hak olarak doğru gösterdi. Andolsun ki, inşaallah emniyet içinde bulunan kimseler olarak başlarını traş etmiş ve kısaltmış olduğunuz halde korkmaksızın mutlaka Mescid-i Haram’a gireceksiniz. “(3) işte bu âyet muktezâsınca Allah’ın Resulü Hudeybiye’ye seferleri esnasında gördüler ki, sahabileri ile beraber korkusuzca Mekke’ye girip Kabe’yi tavaf ederek kurbanlarını kestikten sonra bazısı başlarını traş ediyor ve bazıları da saçlarını kesiyorlar. . . Kâinatın Efendisi rüya meleğinin tavassutu olmaksızın bizzat yüce Allah tarafından müjdelendi. Nebiler Nebisinin bu rüyasının, ibrahim (a. s. )’in rüyasında oğlu Hazret-i ismail’i kesmesi hakkında gördüğü rüya gibi tâbire ihtiyacı yoktur. . . Tâbir ilminde ehil olanlardan bazıları demişlerdir ki: “En büyük saadet o kişi içindir ki, rüyayı açık bir şekilde gördü. Zira açık rüyayı gösteren ancak Allah Teâlâ ‘dır. Onda rüya ile görevli meleğin tavassutu yoktur. ”
  1. Salih bir rüyadır ki, o da Allah tarafından müjdelenir. Allah o rüya ile kulunu, yaptığı veya yapacağı bir şeyle müjdeler. . .
  2. Kâinatın efendisi sahâbilerine hitaben dediler ki: “Sizden birinizin rüyada gördüğü şeylerin en hayırlısı, o kimsenin Allah’ını, peygamberini veya müslüman ana babasını görmesidir. ” Sahabiler Allah’ın sevgilisine sordular: -Ey Allah’ın Resulü, bir insan rüyasında Rabbini görür mü, (bu mümkün mü?). Buyurdular ki: -Sultanı görür. Sultan da Allah’tır. . .
    • Rüya ile mükellef meleğe “Sıddîkûn” adı verilmiştir. O melek yüce Allah’ın kendisini ümmü’l-kitab (kitabın anası) olan nüshadan öğretip bildirdiklerini ve ibretli darb-ı mesellerden ona ilham ettiği nesneyi sana rüyanda gösterir. . . Her eşyanın, her nes¬nenin misâl âleminde bir benzeri vardır.
    • Murad ve maksat açık olmayıp gizlice işaret edilmiş rüyadır. Şu çeşit rüyadır ki, gördüğü yerin delaletiyle sahih olur. İnsan rüyada gördüğü yer, gördüğü yere galip gelerek şer hayır, hayır da şer şeklinde tecelli eder. Rüya anında mescidlerden birinde tambur çaldığını gören biri, bu hali akıl ve dine aykırı bulduğun¬dan derhal tevbe eder ve bu da onun için hayıra döner. . .
    Keza hamamda Kur’ân-ı Kerim okuduğunu veya oynadığını gören kimse de fena bir işle şöhret bulur. . . Çocukların gördüğü rüyalar da sahih rüyalardandır. Cihan güzeli Hazret-i Yusuf o meşhur rüyasını gördüğünde yedi yaşında bulunuyordu. Kur’ân-ı Kerim’de beyan edildiği üzere Yusuf (a. s. ) babasına şöyle demişti: “Babacığım, ben, rüyada onbir yıldızla güneşi ve ayı gördüm. Gördüm ki, onlar, bana secde ediyorlar. ” (4) Ve bu rüya da doğru çıktı ve Hazret-i Yusuf, Allah’ın izniyle nice nimetlere mâlik oldu. . . İnsan rüyayı sade kendi hakkında görmez: Şu bir gerçektir ki, insanın gördüğü rüya sırf kendisi hakkında olmayıp, o kimsenin çoluk çocuğu, akrabaları, kardeşi, babası, dostu, meslekdaşı, zevcesi ve hemşehrileri gibi başkaları için de olur. . . Buna misâl de şudur ki: Kuduz kâfir Ebû Cehil rüyasında İslâm dinine girip Allah’ın Resulüne biat ettiğini gördü. Bu rüya onun kendi hakkında değil, oğlu hakkında tecelli etti; Hazret-i îkrime İslâm’a can atarak ebedî kurtuluşa erdi. Ebu Cehil ise küfür üzere azab diyarına göçtü. Bir gün Ümmü’l-Fazl, Allah Resulünün nur bağışlayan huzuruna geldi: -Ey Allah ‘ırı Resulü! Korkunç bir rüya gördüm! dedi. Kâinatın Fahri: -Gördüğün hayırdır, buyurdular. Ümmü ‘l-Fazl çırpına çırpına anlatmaya devam etti: -Ey Allah’ın Resulü, mübarek vücudunuzdan bir parça kesilip benim kucağıma bırakılmıştı. . . O anlattıkça Allah ‘in Resulü tebessüm ediyorlardı: -Ey Ümmü ‘l-Fazl! Yakında Fâtıma bir çocuk doğurur da sen onu kucağına alırsın, buyurdu. Nitekim Peygamber kızı Hazret-i Fâtıma (r. anha) az zaman sonra Hazret-i Hasanı dünyaya getirdi ve Ümmü’l-Fazl o güzellik cihanını kucağına aldı. . . *** Gördüğü rüyanın doğru ve sahih olmasını isteyen kimse, sözünde, özünde doğru olmalıdır. Yalan, gıybet, koğuculuk, kötü ahlâk rüyalara da tesir eder. Rüya sahibi yalan söylemez, yalan söyleyenleri de hoş karşılamazsa onun gördüğü rüyalar gerçeğe ayna tutar. . . Güzel ve sahih bir rüya görmek isteyen kişi uykuya yatarken abdestli olarak yatmalı ve Allah ‘a çok dua etmelidir. Rüya hakkında İmam Nablûsî’nin buna benzer daha birçok sözleri var. Biz kısa ve özet olarak aldık, mevzuya burada son veriyoruz. Her şeyin en iyisini ve hayırlısını bilen Allah’tır. . . (1) Yunus Sûresi, 64. (2) Yusuf Sûresi, 6. (3) Fetih Sûresi, 27. (4) Yusuf Sûresi, 4. ... Muabbir

İnsanın Bir Organı

Rüyalar ve Yorumları

Rüyada görülen insan uzvu, halka işaret eder.

Rüyada bir azasinin kesildiğini gören kimse, ev halkindan ayrilir veya onlar ondan ayrilir.

Aza, insanin çocugu ve nesildir.

Bir kimse rüyada azasinin birisinde bir sey meydana geldiğini görse, bu rüyanin tabiri o uzva nisbet edilen kimseye aittir.

Rüyada uzvu kesilen kimse uzak bir yere yolculuga çikar veya ailesinin bazilanndan yahut çocugundan ya da halkindan ayrilir. ... Rüyalar ve Yorumları

İnsanın Kendisini Övmesi

Rüyaların Anlamı

Rüyada kendisini övdügünü gören kimse bir günah isler. Tanimadigi bir gencin kendisini övdügünü ettiğini görse, o kimsenin düsmani kendisine itaat eder. Kendisini övenin ihtiyar birisi görse, bütün insanlar tarafindan methü sena edilmesine işaret eder. ... Rüyaların Anlamı

İnsanın Nefsini Medh

Büyük Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Rüyada kendi nefsini medh ettiğini görmek, günah ile tâbir olunur. Çünkü nefis durmadan kötülüğü emreder.

Rüyada tanımadığı bir genç adamın kendisini medh ettiğini görmek, düşmanı itaati altına almaya işarettir. Kendisini medh edenin ihtiyar bir kimse olduğunu görmek ise, bütün insanlar tarafından medh ü sena edilmek ile tâbir olunur.

Bazı kere de meçhul kimseler tarafından medhedilmek, reis ve başkan olmaya delâlet eder. ... Büyük Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

İşinin Noksan Ve Eksik Kalması

Rüyalar Kitabı

Bir kimsenin rüyada isinin noksan kalmasi, issiz kalmasina işaret eder. Memur olan kimseler hakkinda bu rüya islerinin bitmemesine ve ümid ettikleri seylerden Umitlerinin kesilmesine işaret eder.

Rüyada isin tamamlanmasi hayata işaret eder. Hayirli bir is yaptiğini gören kimse, çocugu olmasini ister ve bu çocuk da olur.

Bu rüya zengin ve kudretli kimseler hakkinda hayra delildir. ... Rüyalar Kitabı

Kadının Erkeğe Benzemesi

Rüya Yorumlama Sanatı

Bir kadının rüyada erkek elbisesi giyip tıpkı erkeğe benzediğini ve elbiselerin de kendisine yakıştığını görmesi, halinin güzel olmasına delâlet eder. Yine rüyada erkek olduğunu gören kadının hal ve harekâtı kocasının arzuladığı ve istediği şekilde olur. ... Rüya Yorumlama Sanatı

Kadının Tenasül Uzvu

Rüyalar ve Yorumları

Rüyada kadının tenasul uzvunu görmek, sıkıntı ve mihnet içinde bulunan kimsenin üzüntü ve kederden kurtulmasına. ihtiyaçlı kimsenin ihtiyacını gidermesine, bekar için evlenmeye, yola gitmeye, şirket kurmaya, sırları açıklamaya, madenlere ve gizli şeylere muttalı olmaya işarettir. Kadının tenasul uzvu, yönelen mihrap ve kıbleye, insanın sır kapışma ve hamama işarettir. Sıkıntı içinde bulunan bir kimse rüyada bir kadın organı görse, sıkıntıdan kurtarır ve onun ihtiyacı gider.

Eğer uzak bir yolculuğa giderse orada rahatlığa kavuşur.

Bazen de o kimse eğer şirket kurmayı arzu ediyorsa. rahatlığa erişir.

Eğer rüyayı gören gizli ve maden gibi şeyleri keşfedenlerden olursa. maksadına erişir.

Bazen rüya sahibi akrabalarını ziyaret eder. Gördüğü kadın organından faydalanırsa, emanet olan bir malda tasarruf eder.

Rüyada erkeklerde kadın organı, kadınlarda da erkek organı görülmesi erkeğin kötü haline ve zillete düşmesine; kadının metanet ve erkek karakterine sahip olduğuna işarettir.

Bazı tabirciler, rüyada kendisinin kadının organı gibi bir organı olduğunu görse, üzüntü, keder ve hapisten kurtulur.

Düşmanın uzaklaştırılmasını isteyen bir kimse rüyadada kadın organı görse, o kimsenin düşmanı zelil ve hakir olur. Kadının tenenasul uzvu, bal, hurma veya şarab satıcısıyla tabir edilir.

Rüyada bir kadınının tenasul uzvuna girdiğini gören kimse, olur.

Bazı tabirciler, kadın organı kan dökücü ve hilekar bir kimsedir, dediler.

Bir kimse rüyada erkeklîklik organının kadın organına dönüştüğünü görse o kimsenin kuvvet ve yiğitlitliği, acizlik ve zayıflığa dönüşür.

Bir kimse rüyada bir kadının organını eliyle tuttuğunu ve organının erkek organına dönüştüğünüm görse, o kadının ahlaki bozulur.

Eğer kadının organını daima erkek organı gibi olduğunu görse, o kadın daima diliyle kocasına kahreder, herer sözde ve yapılacak her işte onunla münakaşa ve kavga eder.

Rüyada hanımının organını emdiğini gören kimse, cüz’i bir ferahlığa erişir. Hanınıımının tenasul uzvunu arka tarafından görse, o kimsenin ümit ettiği d dostluk ve sevgisi nefret, kin ve uzun süren bir düşmanlığa döner.

Bir hr kadın rüyada organına şu girdiğini görse, o kadının bir çocuğu olur.

Bir kimimsenin rüyada kadın organına şehvetle bakması veya dokunması kötü bir şeyy ile ticaret yapmasına, bilmeyerek çıplak bir kadının organına bakan kimsenbnin de haten bir iş işlemesine işarettir. ... Rüyalar ve Yorumları

Kıblenin Değişmesi

Rüya Yorumlama Sanatı

Kiblenin yerinin degistiğini görmek üç sekilde tabir olunur: Devlet baskaninin degismesi, rüyayi gören kisinin kiblenin degistiğini yöne yolculuk yapmasi, o yönden bir hükümet baskani çikarak memleketi istila etmesi. Kiblenin çesitli yönlere degismesi ve o taraflara dogru namaz kilmak ve ibadet etmek rüyalari için Kabe ve Mekke-i Mükerrem'e maddelerine bakiniz. Her durumda, kiblenin degismesi hayırlı değildir. ... Rüya Yorumlama Sanatı

Nine

Rüya Yorumlama Sanatı

Rüyada nine görmek, sevinç ve sürura, hayır dua almaya ve güzel ahlâka delâlet eder. ... Rüya Yorumlama Sanatı

Nine

Rüyalar ve Yorumları

Rüyada nine görmek müjdeli haber almaya, iman kuvvetine, sağlık, mutluluk ve sevince işaret eder. ... Rüyalar ve Yorumları

Nine

Rüyaların Anlamı

Rüyasında nine görmek, çok iyidir. Her zaman iyiye yorulur. .

Büyük bir mutluluk, sağlık ve zenginlik demektir. ... Rüyaların Anlamı

Nine

Büyük Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Temiz yüzlü, sevimli nine görmek hayırlı ve sevinçli habere, iman güzelliğine delalet eder.

Rüyada nine görmek, rüyaların en hayırlılarından biridir.

Büyük bir neşe, sağlık ve varlık kaynağı olarak yorumlanır.

Rüyasında nine görmek, çok iyidir. Her zaman iyiye yorulur. .

Büyük bir mutluluk, sağlık ve zenginlik demektir.

Rüyada nine görmek çok hayırlıdır.

Nese, saglik, mutluluk ve sevinçle yorumlanır.

Bir baska rivayete görede: Rüyada nine görmek. nese, saglik, mutluluk ve sevinçle tabir edilir,... Büyük Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Rüya Tabir Edilirken Tabircinin Saygınlığının Korunması

Muabbir

Rüya Tabir Edilirken Tabircinin Saygınlığının Korunması

Rüya gören kimse gördüğü rüyayı tabirciye sormak için yanına gittiğinde önce selam verip oturmalı, Allah’ı yâd ettikten sonra Peygamber'e (s. a. v) ve O'nun tertemiz soyuna (a. s) salâvat getirmeli, Allah'tan yardım dilemeli, daha sonra besmele getirip gördüğü rüyayı hiçbir azaltma ve çoğaltma yapmadan doğru bir şekilde tabirciye anlatmalıdır. Nitekim Resul-i Ekrem (s. a. v) şöyle buyurmaktadır: "Doğru konuşanların rüyaları daha doğrudur. " Öte yandan tabirci de sabırlı olmalı, rüya görenin rüyasını sonuna kadar dinlemelidir. Rüya sahibinin babasının ismini, herhangi bir zümreye ait olup olmadığını, mesleğini; âlim mi cahil mi, mümin mi münafık mı, yerli mi yabancı mı olduğunu, rüyayı gündüz mü gece mi gördüğünü vs. sorup öğrenmeli ve bu durumları göz önünde bulundurmalıdır. Yani rüya gören kişinin durumuna tamamen vakıf olup öyle tabir etmelidir. Daha sonra gerçekleri hiç çarpıtmadan yansıtmalı, sırf ona hoş gelsin diye rüyayı tabir etmemelidir. ... Muabbir

Rüya Tabirleri İlminin Fazileti Hakkında

Muabbir

Gerçek şu ki; rüya tabirleri ilmi, şerif ve büyük bir ilimdir. Hak Taâla’nın bu ilmi Hz. Yusuf’a (a. s) bağışlamış olduğunu herkes bilir.

Nitekim yüce Allah, Kurân-ı Kerim’de şöyle buyurur:

“İşte Yusuf’u, Mısır’da böylece yerleştirdik de ona rüya yormasını öğrettik.

İbn-i Abbas der ki: “Allah’ın peygamberlikten yana Resul-i Ekrem’e (s. a. v. ) bağışladığı ilk şey, yakın meleklerden birinin rüyada ona ‹Ey Muhammed, sana müjdeler olsun! Hak Taâla tüm peygamberler arasından seni seçti, sana gaip ilmini verdi ve peygamberlerin sonuncusu yaptı!’ deyişi oldu. “Fakat o, Allah’ın resulüdür ve peygamberlerin sonuncusudur. ”

Peygamberimiz uyandığında gördüğü bu rüyayı Hz. Hatice’ye (s. a) anlattı. Hz. Hatice, ‹Ne mutlu sana! Bu rüyada sana hayır ve gelecek vardır!’ dedi. Peygamberimiz Miraç Gecesi’nden sonra bir rüya daha gördü. “Ant olsun ki, Allah, Peygamber’in rüyasını doğru çıkardı. ” Yine, Allah, Hz. İbrahim’in (a. s) rüyası hakkında, onun dilinden şöyle buyurmaktadır: “Oğulcağızım, ben, rüyamda, seni kesiyorum gördüm. ”

Rivayet edilir ki bu ilim, Hz. Yusuf’un (a. s) bir mucizesi idi.

Dolayısıyla peygamberlerin mucizesi olan bir ilim, elbette ki şerif ve büyük bir ilim olmalıdır.

Abdullah B. Abbas, Süleyman’dan şöyle rivayet eder: “Doğru rüya, Allah’ın, mümin kullarına vahyidir (uyarısıdır) . Hayır ve şer ona ulaşmadan önce Allah onu bu yolla uyarır.

Böylece dünyanın işvelerine aldanmamasını ve Allah’tan gafil olmamasını sağlar. ”

Selman Mervî der ki: “Resul-i Ekrem’in (s. a. v) , ashabına şöyle buyurduğunu duydum: İçinizden salih bir kimse güzel bir rüya gördüğünde birkaç kez “Eûzu billâhi mineşşeytânirracîm” (Kovulmuş/ taşlanmış şeytanın şerrinden Allah’a sığınırım) desin ve gördüğü rüyayı kimseye söylemesin.

Böylece ona hiçbir zarar gelmez. ”

Müminlerin Emiri İmam Ali’den (a. s) rivayet edilir ki; “Mümin bir kimse rüya gördüğünde onun tabirini bilmeli, böylece ondan iyi bir şekilde faydalanmalı; kötü rüya gördüğünde de dua, ibadet ve sadakayla onun kötü sonuçlarından korunmalıdır. ”

İbn-i Sîrin der ki: “Kim bu ilmin tüm aşamalarını elde ederse, bütün ilimlere sahip olur. Zira aradığı her ilmin kökeni bu ilim gibi çok çeşitli değildir; bu ilim kıyas üzere tabir edilmez, yöntemi güzeldir. Her ilimde bir metot vardır, ama bu ilmin aslı insanların değeri, dindarlığı, astrolojideki halleri ve farklı zamanlardaki doğum tarihleriyle SALAVAT alakalıdır.

Görülen rüya bazen aynına yorulur, bazen asla bakılır; bazen kadın için yorulur, bazen erkek için; bazen de karışık (anlamsız) rüyalardan oluşur.

Bilinmelidir ki her ilim ehli, bir başka ilme ihtiyaç duymaz.

Ancak rüya tabircisi, mutlaka Kurân tabiri ilmini, Peygamber efendimizin (s. a. v) bu alandaki sözlerini, Arap olan SALATALIK veya olmayan bütün tabircilerin yorumlarını, şiirleri, halk dilini vb. şeyleri bilmek zorundadır.

İleri görüşlü ve arif olmalıdır.

İnsanların hallerine ve şekline (onları simalarından okumaya) vakıf olmalı, yorumla ilgili esasları çok iyi bilmelidir.

Bununla birlikte ilahî tevfikten ve Allah’ın kereminden nasibini almış olmalı, Allah’a yönelmeli, doğru ve sevaptan öteye bir şeyi dilinde barındırmamalıdır.

Yüce Allah’tan isterim ki, bizlerde olan bu ilmi, mayası günahlardan, çirkin sözlerden ve haram lokmadan arı olan kimselere inayet etsin. Kim böyle bir yapıya sahip olursa, Allah da ona bu tevfiki verir.

Bu bağlamda onu peygamberlerin varisi kılar…”

... Muabbir

Rüyanın Mahiyeti Ve Çeşitleri

Muabbir

Rüya, uyku halindeki görüş veya görülen şey demektir. Rüya, ne suretle vuku buluyor, kaç kısma ayrılır? Bu bir nevi idrak midir? Yoksa hayalât ve evhamdan ibaret midir? Bu hususa dair hadis-i şerif kitaplarında, ilm-i kelâmda, psikolojide birçok tezler vardır. Bunların hulâsası şöyledir:

Rüyalar, İbn-i Mâce’nin Avf ibni Mâlik’ten rivayet ettiği bir hadis-i şerife nazaran üç kısımdır:

insanları mahzun etmek için şeytan tarafından ika edilen bazı hâilevî, korkunç rüyalardır. Yüksek bir yerden düşmek, köpek tarafından ısırılma, (yılan gibi muzır canavarların hücumu) gibi. . . Bunlar esas ve asılsız şeylerdir. İnsan böyle bir rüya görünce (derhal) Cenâb-ı Hakk’a sığınmak ve bunu başkalarına hikâye etmemelidir.

İnsanın uyanıkken ehemmiyetle meşgul olduğu şeylere ait gördüğü rüyalardır. Bunlar da birer kuruntu veya inhiraf-ı mizaç neticesi olduğundan esassız şeylerdir. . .

Nübüvvetin kırk altı cüz’ünden bir cüz’ü addolunan rüyalardır. Bunlar taraf-ı ilâhîden birer beşaret veya inzar (kurkutma) mahiyetinde olup, bunları bir kısım melekler ümmülkitaptan telâkki ederek uyuyanların ruhlarına ilham ederler. . . (Câmiussağir şerhleri)

Birinci ve ikinci kısım rüyalar, birer rüyayı bâtıladır. Bunlara din lisanında “hulüm” denir. Cem’i: Anlamdır. Bunlar karma karışık şeyler olduğundan “Adğâsi ahlâm” da denir. Adğâs, yaşı kurusuna karışmış ot demetleri demektir.

Üçüncü kısım rüyalara ise birer “rüyayı sâdıka” denilir. Bu sâdık rüyalar, doğru sözlü, temiz ve pak yürekli, nezih itikatlı zatlara alelekser nasip olur. Ve bu halde bunlara “rüyayı sâliha” adı da verilir. . .

Resûl-i Ekrem (s. a. v. ) Efendimiz’e 23 sene vahy-i ilâhi nazil olmuş ve bu vahiy ilk altı ay zarfında lihikmetin rüya-yı sâliha suretiyle tecelli etmiştir. İşte bu itibar iledir ki, bu kabil rüyalar birer hakikate tercüman olarak ilm-i nübüvvetin 46 cüzünden bir cüz sayılmıştır. Nitekim bir hadis-i şerifte:

“Errü’yâüs sâlihati cüz’ün min sittetin ve erbaıyne cüz’ün mine ‘n-nübüvveti” buyurulmuştur.

Rüyalar, hukemâya göre de şu iki kısma ayrılmıştır:

Afakî, bir hadiseye delâlet etmeyen, kuvve-i hayâliyenin bir neticesi olan esassız rüyalardır. Bunlar ya insanın uyanıkken vuku bulan kuruntularından neş’et eder, veya insanın mizacındaki tahavvülâttan ileri gelir. Nitekim insan çok düşündüğü, çok özlediği bir dostunu daima rüyasında, bir hasta da kendisini (suya karşı hararetinden dolayı) çeşmeler, ırmaklar, pınarlar kenarında bulur. Bütün bu rüyalar hayâlât ve evhamdan ibarettir. .

Evvelce vuku bulmuş veya âtiyen vuku bulacak âfâkî bir hadiseye delâlet eden rüyalardır ki, o hadiseye bilahare, uyanıklık hâlinde ıttıla’husule gelir.

Acaba insan, kendisince henüz meçhul olan bir hadiseden böyle rüya vasıtasıyla nasıl haberdar olabiliyor?. .

Bu mesele, hakikat-i insaniye ile alâkadardır. İnsanın hakikati yalnız şu beş hassadan ibaret değildir. Belki insan asıl “nefs-i natıka” denilen ulvî bir ruhtan ibarettir. Bu ruhun, bütün server-i hâdisatın mürtesim bulunduğu âlem-i melekûta manevî bir ittisali vardır. Ruh, uyku halinde beden ile iştigalden âzâde kalınca bu melekût âlemine teveccüh eder, bir âyineye karşısındaki eşya mün’akis olduğu gibi ruha da melekût alemindeki hâdisat suretlerinden bazıları müntabi olur. . Ruh böylece kendisine mün’akis olan sureti, hiss-i müştereke nakleder. Kuvve-i mütehavvile, bu sureti ya olduğu halde bırakır veya ona münasip veya zıd bir şekil verir. Binaenaleyh insan uykudan uyanınca o sureti ya olduğu gibi sarih bir halde mütehayyilenin verdiği şekilde veya bir nevi rumuzât ve işârât halinde tahattur eder. Ve böyle başka bir şekil alan rüyalar tâbire, neye delâlet ettiğini tahmin ve tâyine muhtaç olur.

Bu ikinci kısım rüyalar, birer rüya-yı sahihadır. Bunlar birer idrakten ibarettir. Bu kabil rüyaların sıhhati, birçok vukuat ile bedahet mertebesine varmıştır. Bunun vukuunu inkâr etmek, insanın hakikatini adem-i takdirden neş’et eder. . . Üç misâl:

Resûl-i Ekrem (s. a. v. ) Efendimiz, ashab-ı kiramıyla beraber emniyetler içinde Mescid-i Haram’a girdiğini mübarek rüyasında görmüştü. Bu sarih ve âtiye ait bir rüya-yı sâliha idi. . . Bir sene sonra umretü’l-kazâ vesilesiyle tamamen tahakkuk etmiştir. . .

Hazret-i Yusuf (a. s. ) , on bir yıldızın güneş ile ayın kendisine secde ettiğini rüyasında görmüştü. Bu da âtiye (geleceğe) ait bir rüya-yı sâliha idi. Fakat sarih değil, remz ve işaret hâlinde bir rüya idi. Muahheren on bir kardeşiyle beraber baba ve anasının kendisine karşı secde-i şükranda bulunmaları suretiyle taayyün etmişti. .

Nebiyy-i Zîşân Efendimiz, bir gece kendi himayesinde bulunan Huzâa Kabilesi hakkında bir rüya görmüştü. Sabahleyin Hazret-i Aişe validemize Huzâa’nın bir hadise karşısında kaldığını haber verdi. Aradan birkaç saat geçmeden Huzâa kabilesi tarafından bir heyet gelerek Benî Bekir kabilesinin hücumuna uğramış olduklarını Allah’ın Resulüne arz ettiler, işte bu da, maziye ait ve çok sarîh olan bir rüya-yı sâliha bulunmuştur.

Velhasıl: Bu kabil rüyalar, Peygamber-i Zîşan hakkında birer vahy-i ilâhîdir ki, birer fecr-i sâdık gibi tahakkuk eder.

Sulehâyı ümmet hakkında ise ilhâmât ve mübeşşirâttan ma’duttur. Nitekim bir hadis-i şerifte: “Nübüvvet devresi nihayet buldu, yalnız müjdeleyici hadiseler kaldı ki, onlar da birer rüya-yı sâlihadan (doğru rüyalardan) ibarettir. ” buyurulmuştur.

Diğer bir hadis-i şerifte de:

“Nübüvvet gitti, hitâme erdi; artık benden sonra nübüvvet yoktur. Ancak mübeşşirât vardır ki, o da rüya-yı sâlihadır. Bu rüyayı ya bir insan kendi hakkında bizzat görür veya bu onun hakkında başkası tarafından görülür. ” buyurulmuştur. . .

Şunu da ilave edelim ki: Bir insan, gördüğü böyle bir rüyayı, iktidar ve istidadı var ise kendisi tâbir edebilir, başka bir zâta tâbir ettirecek, ise o zât; sâlih, âkil, adavetten hali, nâsın ve zamanın ahvaline vâkıf güzel niyete sahip olmalıdır. Çünkü rüyalar zamana ve eşhasa göre tebeddül eder ve rüyalar çok kerre tâbir edildiği veçhile zuhura gelir. Bu cihetleri nazar-ı dikkate almak lâzımdır. Nitekim bir hadis-i nebevide:

“Rüyada istikrar yoktur. O tâbir edilmedikçe bir uçar ayak üstündedir. Fakat tâbir edilince zuhura gelir. ” buyurulmuştur.

O halde rüyayı öyle herkese söylememelidir. Onu ya dosta veya tâbire vâkıf rey sahibi bulunan bir zata hikâye etmelidir.

ÖMER NASUHİ BİLMEN

(Eski Diyanet işleri Reisi)

... Muabbir

Şah Damarının İki Tarafında Bulunan Damarlar

Büyük Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Rüyada bu damarlardan kan aktığını gören bir kimsenin, öleceğine delalet eder.

Bazan da bu damarlar, ahde ve sıkıntılı bir ise baglanmaya delalet eder.

Bu damarlar, idare etmeye ve düsmanliğini gizlemeye de delalet eder. ... Büyük Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Sembolün İlk Harfine Göre Rüyanın Tabiri

Muabbir

Rüyada görülen şeyin isminin Arapça yazılışının ilk harfi alınır ve rüyanın ne olduğu bu harfler ile ortaya çıkar. (İBRAHİM HAKKI ERZURUMİ)

(ﺍ) (Elif) e harfi: Ululuğa işarettir. Bu rüya sahibinin değerinin artacağına işarettir.

(ب) (Ba) b harfi: Beden ve cana rahatlığıdır.

(ر) (Ra) r harfi: Hacetlerin husulüne işaret eder.

(ث) (Sa) s harfi: Düşmanına karşı üstün gelmektir.

(ج) (Cim) c harfi: Fırsat ve ganimete delildir.

(ح) (Ha) H harfi: Yücelik ve kutluluktur.

(خ) (Hı) h harfi: Her emele ulaşmaktır.

(د) (Dal) d harfi: Zahmet ve güçlüktür.

(ذ) (Zel) z harfi: Mülk, mal ve ululuktur.

(ر) (Rı) r harfi:  İyi talihe delildir.

(ز) (Zı) z harfi: Kalbi sağlam itikada götürür.

(س) (Sin) s harfi: Emniyet alametidir.

(ش) (Şın) ş harfi: İşlediğine pişman olmaktır.

(ص) (Sad) S harfi: Kam almayı müjdeler.

(ض) (Dad) D harfi: Mal bulmaya işarettir.

(ط) (Tı) T harfi: Düşmanı helak olur.

(ظ) (Zı) Z harfi: İse kalbi üzülecek demektir.

(ع) (Ayın) Â harfi: Gönlünde karışıklık ortaya çıkar.

(غ) (Gayın) Ğ harfi: İşi nefsine zulümdür.

(ف) (Fe) f harfi: Rütbesi artar.

(ق) (Kaf) q harfi: Şansı açılır ve zengin olur.

(ك) (Kef) k harfi: Hiç yoktan sevinçle karşılaşır.

(ل) (Lam) l harfi: Emniyet demektir.

(م) (Mim) m harfi: Muradına erer.

(ن) (Nun) n harfi: Hatırı yıkılacaktır.

(و) (Vav) v harfi: İşleri kolaylaşır.

(هـ) (He) h harfi: Üzüntü ve gözyaşıdır.

(ي) (Ya) y harfi: Taate muvaffak olur.

İşte bu tabirler mutlaka çıkar. ... Muabbir

Süt Nine

İslami Rüya Tabirleri

Rüyada süt nine görmek güzel bir çocuğa, hayır ve sevaba girmeye işaret eder. ... İslami Rüya Tabirleri

Süt Nine

Büyük Rüya Tabirleri

Rüyada sütnine görmek, çok güzel bir çocugunuz olacağına, kendinizi sütnine olarak görmek, hayir isteyerek sevaba gireceğinize delalet eder. ... Büyük Rüya Tabirleri

Tanınmak

Büyük Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Rüyada tanınmak, ünlü olmak gibi durumlar olduğu gibi çıkabilir. ... Büyük Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Unutulan Rüyanın Tabiri

Muabbir

İmam Cafer Sadık (a. s): Eğer bir rüya görmüş ve bu rüyanın ne olduğunu unutmuşsanız, ne gördüğünüzü ve tabirinin ne olduğunu öğrenmek istiyorsanız, isminizin kaç harften oluştuğuna bakın ve bunu dokuzar dokuzar azaltın. Kalan miktarın kaç olduğunu aklınızda tutun ve şu örnekle karşılaştırın. Mesela: 9-Eğer geriye dokuz harf kalmışsa, şehirleri görmüşsünüz ve bu, fesada işarettir. "Şehirde dokuz kişi vardı ki yeryüzünde bozgunculuk ediyorlar, düzene hiç yanaşmıyorlardı. " 8-Sekiz kalmışsa, yolculuk veya evlilik görmüşsünüz. "Babası, Musa'ya dedi ki: Bana sekiz yıl hizmet edersen buna karşılık sana şu iki kızımdan birini vermek istiyorum. " 7-Yedi kalmışsa, ikamet edilecek yere veya dükkâna işarettir. "Rüyamda yedi zayıf inek, yedi semiz ineği yiyordu. " 6-Altı kalmışsa, rüyayı gören kimse salih ve iffetli bir kimseyse, melekleri ve salih kimseleri rüyasında görmüştür ve mesleğinde kemale ereceğine işarettir. "Öyle bir ilahtır ki gökleri ve yeryüzünü altı günde yaratmış, sonra da arşa hâkim olmuştur. " 5-4: Beş veya dört kalmışsa, atlar ve silahlar görmüştür. "Orada, tam dört gün içinde, isteyenler için hepsi de eşittir. " 3-Üç kalmışsa, birine sırrını açacaktır. "Üç kişi gizli konuşmaz ki o, dördüncüleri olmasın. " "Senin alametin, işaretleşme dışında, insanlarla üç gün konuşmamandır. " 2-İki kalmışsa, birisiyle görüşeceğine, ona dünyevî ve uhrevî faydaları olacağına işarettir. "O, iki kişinin ikincisiydi ancak ve hani ikisi de mağaradaydılar. " Bunun tabiri şudur ki, rüyayı gören kimse korktuğu şeyden güvende olacak ve ümit ettiği şeye kavuşacaktır. 1-Bir kalmışsa, büyük bir şahsiyeti veya bir hükümdarı görmüştür. "Münezzehtir o, odur bir ve her şeye üstün Allah. " Bu rüyayı gören kimse muradına erecek, hacetleri gerçekleşecek ve sıkıntıları son bulacaktır. İbn-i Sîrîn: Bir kimse rüya görmüş ama gördüğünü unutmuşsa, tabirci ondan elini herhangi bir uzvunun üzerine koymasını istemelidir. Elini hangi uzvuna koyarsa şöyle tabir edilir:
  • Başına koyarsa, dağ görmüştür
  • Alnına koyarsa, tepe veya arazi görmüştür
  • Gözüne koyarsa, tuzlu suyu olan çeşme veya pınar görmüştür
  • Burnuna koyarsa, dağın eteklerini görmüştür
  • Yüzüne koyarsa, yeşillik veya çayır görmüştür
  • Dişlerine koyarsa, tatlı suyu olan çeşme veya pınar görmüştür
  • Kulağına koyarsa, mağara görmüştür
  • Bıyığına veya sakalına koyarsa, çimenlik görmüştür
  • Elini boğazına sokarsa, suyolu veya yeraltı yolu (tünel) görmüştür
  • Elini göğsünün veya kalbinin üzerine koyarsa, mescit veya herhangi bir ibadet yeri görmüştür
  • Karnına koyarsa, nehir/akarsu görmüştür
  • Göbeğine koyarsa, sınır görmüştür
  • Cinsel organına koyarsa, meyhane görmüştür
  • Omzuna koyarsa, köşk veya manzara görmüştür
  • Bileğine koyarsa, ağaçlık görmüştür
  • Parmaklarına koyarsa, hurma ağacı görmüştür
  • Sırtına koyarsa, çöl görmüştür
  • Böğrüne koyarsa, yatak veya yatak odası görmüştür
  • Makatına koyarsa, temizleyici veya yok edici bir şey görmüştür
  • Kalçasına koyarsa, yeşil bir direk veya büyük bir ağaç görmüştür
  • Dizine koyarsa, uçurum görmüştür
  • Baldırına koyarsa, semeresiz ağaç veya direk vb. şeyler görmüştür
  • Topuğuna koyarsa, küçük tepe görmüştür.
Hz. Danyal (a. s): Rüya görüp de unutmanın dört sebebi olabilir; çok günah işlemek, inancın zayıflığı, insanın doğasındaki değişiklikler ve bu doğadaki dengenin bozulması. ... Muabbir

Yaban Keçisinin Dişisi

Rüya Tabirleri Sözlüğü

Rüyada disi yaban keçisine rastladiğini gören kimse, bir cariyeye veya dini bozuk zina yapan bir kadına nail olur.

Disi yabani keçinin semizleri zengin ve servet sahibi kadınlara, zayiflari da fakir kadınlara delalet eder.

Disi keçinin her birisi, bolluk, hayir, rahatlik ve huzura delalet eder.

Rüyada bir disi keçi buldugunu gören içinse, geçimi için çalismaya, bolluga ve hayra erer.

Rüyada disi keçinin evine girdiğini gören bir kadın, bir sene yoksulluk çeker.

Disi keçi perisan bir kadın veya is yapmaktan aciz kadın hizmetçidir. Çünkü, disi keçinin, fakirlik gibi gizli olan seyleri açiktir.

Disi keçi ortaya ve mutedil bir seye de delalet eder. ... Rüya Tabirleri Sözlüğü

Benzer Aramalar