Bu Rüyanın Anahtar Kelimeleri: Alim Ruyalar Yorumlari


Alim

Rüyalar Kitabı

Rüyada alim görmek ilim tahsil etmeye, dünya ve ahrette itibarının artmasına, sevince, sürura işaret eder.

Alim görmek rüya sahibinin makamının yükselmesine, başarıdan başarıya koşacağına delalet eder. İbn-i Kesir hazretleri demiştir ki: - Rüyada kendisinin âlim olduğunu görmek, şerefinin artmasına işarettir.

Câfer-i Sâdık hazretleri buyururlar ki: Rüyada âlim görmek, dört veçhe ile tâbir olunur: a) Kadir ve kıymet, b) Halk arasında itibar, c) Makam, d) Adalet.

Rüyada bir âlimin elini öptüğünü görmek, ilminden faydalanmaya; âlimin kendisine bir şey verdiğini görmek, dünya ve ahirette yüksek dereceye işarettir. ... Rüyalar Kitabı

Alim

İslami Rüya Tabirleri

Cafer Sadık: Rüyada alim olmanın dört tabiri vardır:

1-Büyüklük

2-İzzet

3-Kabul

4-Yöneticilik

İbn-i Sirin: Bir cahilin alim veya fakih olduğunu görmek; o kimsenin halk arasında kötülükle tanınacağına…

Bir alimin alim veya fakih olduğunu görmek; o kimsenin ilminin çoğalacağına işarettir.

Kirmani: Alim olmadığınız halde halka ilim öğrettiğinizi görmek; bulunduğunuz bölgedeki insanlarla alay edercesine onlara hile yapacağınıza…

Alim olduğunuzu ve insanlara ilim öğrettiğinizi görmek; saygınlık elde edeceğinize…

Aynı rüyada insanlardan para aldığınızı görmek; rüşvet alacağınıza işarettir.

... İslami Rüya Tabirleri

Alim

Büyük Rüya Tabirleri

İnsanlar içinde övülmeye, Dar geçime, Şeref ve izzete, Bir yere bir bilğinin geldiğini görmek oraya itibar kazandıracak bir şahsın gelmesine delalet eder. Ibni Kesir'e göre; rüyada bir cahilin halka ögütler verdiğini görmek, halk nazarinda hakarete; bir kimsenin rüyasında kendisini alim görmesi serefinin artmasina; bir alimin, kendisinden, uyanik iken halkin kötü olarak kabul edecegi bir halin meydana geldiğini görmesi, alaya alinmasina; bir alimin kendisini yanina oturtup konustugunu ve güzel sözler söylediğini görmek, inancinda eksiklige, halk arasinda hakaret göreceğine delalet eder.

Caferi Sadik (RA) 'a göre : rüyada alim görmek dört sekilde tabir olunur : Kadir ve kiymet, halk arasinda itibar, makam, adalet.

Rüyada bir alimin elini öptügünü görmek, ilminden faydalanmaya; alimin kendisine bir sey verdiğini görmek, dünya ve ahiretde yükseleceğine, kendini alim ve halki elini öper görmek, halkin ondan hayir ve menfaat görmelerine; alimin ögrencilerine ders vermekle mesgul görmek, ilim isteyenlerin çogalacağına, bir alimden ders görmek, ulemanin ilminden faydalanmaya delalet eder.

Bir alimin kendisini öptügünü gören isinde yükselir. ... Büyük Rüya Tabirleri

Alım Satım

Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Bakınız; Alışveriş. ... Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Alimler, Evliyalar

Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Müellif: Rüyada seçkin İslam alimlerini, evliyaları vs. görmek; Allah’ın inayetiyle hayır işlerle meşgul olacağınıza, saygınlık elde edeceğinize ve hangi alimi görmüşseniz, onun derecesinden feyizleneceğinize işarettir. Zira alimler, müçtehitler ve evliyalar, peygamberlerin mirasçılarıdırlar.

Herhangi bir yerde alimlerin, hekimlerin ve evliyaların bir araya geldiklerini görmek; orada yaşayan insanların cahilleri alt edeceklerine, sadakatle yaşayacaklarına ve birbirlerine emr-i maruf ve nehy-i münker yapacaklarına işarettir.

... Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Görüldükleri Aylara Göre Rüyaların Tabirleri

Muabbir

Not: Hicri Aylar esas alınacaktır

1: Muharrem

  • Eğer rüya, bu ayda görülürse, bu rüya hatasız salih bir rüyadır.
  • Rüyada Muharrem ayını görmek, sıkıntıdan, hapislikten kurtulmaya ve hastalıktan şifa bulmaya işaret eder. Gurbette olan insan rüyasında muharrem ayını görse, vatanına döner.
  • Eğer rüya sahibi günahkar ise, tevbe eder. Çünkü o ayda Adem (A. S. ) 'in tevbesi kabul edilmiştir.
  • Rüya sahibi çocuğunun olmasını arzu ediyorsa, salih bir çocuğu olur.
  • Rüyayı gören sıkıntıda ise, bundan kurtulur, düşmanı varsa düşmanından emin olur.
  • Bazen de rüya sahibi bidat ve sapıklıktan dönmekle Allah-u Tealaya tevbe eder ve günahlarından kurtulur.
  • Rüya sahibi memuriyetten ayrılmışsa, tekrar memuriyete döner.
  • Eğer rüyayı gören fakir veya hasta ise, hastalıktan şifa bulur ve Allah-u Teala onun fakirliğini giderir.

2: Safer

  • Safer ayında görülen rüya, pek makbul sayılmamıştır. Keder ve üzüntü içinde bulunan bir kimsenin rüyada safer ayını görmesinde bir zarar yoktur.
  • Eğer rüyayı gören hasta olursa, şifa ve sıhhat bulacağına, keder ve üzüntüden kurtulacağına işaret eder.

3: Rebîu’l-Evvel

  • Bu ayı rüyada gören kimsenin kazanç ve ticareti sürekli ve karlı olur. Sevinç ve ferahlığa erişir.
  • Bu ayda görülen rüyalar sahih olup, rüyayı görenin salih bir erkek çocuğu olur.
  • Rüya bu ayda görülmüş ise, iyiliği emredip kötülükten sakındıran bir devlet adamı müjdesi alır.

4: Rebîu’l-Ahir

  • Bir kimse rüyasında bu ayı görse, düşmanına galip gelir, alim ve çok cesur bir oğlan çocuğu olur.

5: Cemâziye’l-Evvel

  • Bu ayda bu rüyayı gören kimsenin, islerinde durgunluk olur ve alışveriş isteği azalır.

6: Cemâziye’l-Âhir

  • Bu ayda görülen rüyaların hükmü umumiyetle çıkmaz. (Rüya hayırda olsa, şer de olsa böyledir. )

7: Receb

  • Bu ayda görülen rüya, kuvvetli olur, hayır kapıları açılır her şeyler hayırlara dönüşür. Tabirci, Recep ayında görülen rüyayı hayırla tabir etse, aksi çıkmaz.
  • Bir kimse rüyada receb ayını görse, şerefe meziyete işaret eder. Zira Resulullah (SAV. ) , o ayda miraca çıkmıştır.

8: Şa’bân

  • Bu ayda görülen rüya hayra işaret ederse, ayıptan beri olur, büyük ve hayır çoğalır.
  • Eğer ser olursa, gecikir ve doğru çıkmaz.
  • Bir kimse rüyasında saban ayını görse, o devlet adamlarının azledileceğine işaret eder.

9: Ramazan

  • Bu ayda bütün kötülük kapıları kapanır ve görülen hayırlı rüya çabuk çıkar.
  • Ramazanda görülen çirkin rüya sıhhatli değildir.
  • Ramazandaki hayırlı rüyanın hükmü gecikmez, serlisinin hükmü ise, gecikir ve tabir de edilmez.
  • Bu ayda görülen rüyada inançsız insanin durumu, mümininkinin tersidir. Gayesiz insanin gördüğü rüya, kötülükten başka bir şey değildir.
  • Bir kimse rüyada ramazan ayını görse, bu bereket, hayır, iyilikle emredip kötülükten nehyetmeye işaret eder.
  • Eğer rüyayı gören ilim veya Kur'an öğreniyorsa, buna muvaffak olur. Çünkü Kur'an-i Kerim bu ayda nail olmuştur.

10: Şevval

  • Bir kimse rüyada Şevval ayını görse üzüntülerden kurtulmaya, ferahlık ve sevince işaret eder. Zira şevval ayı bayram ayıdır.

11: Zilka’de

  • Bu ayda görülen rüyalarda pek hayra yorumlanmaz. Yolculuga çıktığını gören kimse, sefere çıkmasın.

12: Zilhicce

  • Rüyada Zilhicce ayında veya kurban kestiğini veyahut kurban bayram namazı kıldığını gören kimsenin, bu rüyası borçlarını ödemesine, yaptığı adakları yerine getirmesine, tevbe etmesine ve sapıklıktan sonra hidayete erişmesine işaret eder.
  • Bazen de bu rüya, alimlerin kaybedilmesine ve devlet adamlarının görevlerinden ayrılmasına işaret eder.
... Muabbir

Görülen Rüyaların Tabiri Ne Zaman Gerçekleşir?

Muabbir

  • Sabah rüyaları: sabah 4-5 arası görülen rüyalar 3 gün ile 2 ay arasında gerçek olur.
  • Gündüz rüyası: sabahları saat 10 -11 arası görülen rüyalar 15 ila 30 gün içinde gerçek olur.
  • Öğlen rüyaları: öğle saat 12 veya tam gece yarısı görülen rüyalar aynı günde gerçekleşir. Bu belirttiğimiz saatlerin bir kaç dakika sonrası görülen (mesela 12. 03 , 12. 05 ) yaklaşık 3 gün içinde gerçekleşir.
  • Öğle sonrası, ikindi rüyaları rüyaları öğleden sonra saat 3-4 arası görülen rüyalar 1-2 gün içinde gerçek olur.
  • Akşam rüyaları: güneş batarken görülen rüyalar çoğu zaman gerçekleşmez veya karmaşık rüyalar sınıfına girer, o rüyaların yorumu yapılmaz.
  • Ayın 6. günü görülen rüyalar 1 veya 2 günde gerçekleşir.
  • Ayın 9. günü görülen rüya aynı gün gerçekleşir.
  • Ayın 10. günü görülen rüyalar 20 günde gerçekleşir.
  • Ayın 13. günü görülen rüyalar 9 gün içinde gerçekleşir.
  • Ayın 14. günü görülen rüyalar 26 gün içinde gerçekleşir.
  • Ayın 15. günü görülen rüyalar 3 günde gerçekleşir.
  • Ayın 16. günü görülen rüyalar 2 gün içinde gerçekleşir.
  • Ayın 28, 29 ve 30. günü görülen rüyalar aynı gün gerçek olur.

Başka Bir Kaynakta:

  • Ayın ilk günü görülen rüyalar doğru rüyalardır.
  • Ayın 2. günü görülen rüyalar doğru ve daha etkilidir.
  • 3. gün görülen rüyalar da çabuk etkisini gösterir.
  • 4 ve 5. gün görülen rüyalar bir yıl sonra etkisini gösterir.
  • 6, 7, 8 ve 9. günün rüyası yine bir yıl sonra etkili olur.
  • Ayın 10. günü görülen rüya yalancı rüyalardır ve tabiri doğru çıkmaz.
  • 11 ve 12. günün rüyaları da bir yıl sonra gerçekleşir.
  • 14. günün rüyası orta hallidir; yani ne iyi ne de kötüdür.
  • 15. günün rüyasının etkisi çabuk görülür.
  • 16 ve 17. günün rüyası bir süre geçtikten sonra kendini gösterir.
  • 18 ve 19. günün rüyası çok etkilidir.
  • 20 ve 21. günün rüyası yalancı rüyadır ve tabir edilmez.
  • 22. günün rüyası çabucak etkisini gösterir.
  • 23 ve 24. günün rüyası çok kötüdür ve hayırlı bir etkisi olmaz.
  • 25 ve 26. günün rüyası da yalancı rüyadır ve tabir edilmez.
  • 27 ve 28. günün rüyası faydasız bir rüyadır.
  • 29. ve 30. günün rüyası doğru, güzel ve etkilidir.

Görüldüğü Güne Göre Rüyanın Tabiri

  • Ayın ilk günü görülen rüyalar genellikle sevindirici habere delalet etmektedir.
  • Ayın 2.   günü görülen rüyalar ise rüya görüldükten üç gün sonra gerçekleşecek sevindirici bir haberin işaretidir.
  • Ayın 3.   günü görülen rüyalar hayra yorulmaz ve bu rüyalar için sadaka verilmesi tavsiye edilir.
  • Ayın 4. günü görülen rüyalar servete işaret eder.
  • Ayın 5.   günü görülen rüyalar yolculuğa çıkmayı işaret eder.
  • Ayın 8.   günü görülen rüyalar kaybolan bir eşyanın bulunmasına delalet eder.
  • Ayın 13.   günü rüyaları iyiye yorumlanmaz.
  • Ayın 15.   gününde görülen rüyalar, hayırlı haberler vesilesiyle sevinmeye yorumlanabilir.
  • Ayın 16. günü görülen rüyalarda, dost yada yakın arkadaşlardan bir vefat haberi almaya delalettir.
  • Ayın 19.   günü görülen rüyaların iyi rüyalar olmadığı tabir edilir.
  • Ayın 22.   günü görülen rüyalar direk sevince tabir edilir.
  • Ayın 23.   günü görülen rüyalar ızdırap duymaya, korku yaşamaya yorumlanır.
  • Ayın 24.   günü görülen rüyalar ise kınamaya ya da ayıplamaya delalet edebilir.
  • Ayın 27.   günü görülen rüya bitmeyecek sevince yorumlanır.
  • Ayın 29.   günü görülen rüyalardan sakınmak ve tövbe etmek gerekir
  • Ayın 30.   günü kişi gördüğü rüyada erkek ya da kadın fark etmeden birini görerek sevinmesine sebebiyet vereceği tabir edilir.

Kutsal kitapta (İncil) Hz Yusuf’un Güneş, Ay ve 11 yıldızı aynı anda arka arkaya dizilmiş halde görmesi 20 yıl sonra gerçek oldu.

Mısır kralı Pharaohun mahkumları görme rüyası 7 yıl sonra aynı gün gerçek oldu.

Mısır kralının rüyasında gördüğü 14 inek (7'si cılız , 7'si şişman inek ) bir ila 14 yıl arasında gerçekleşti. 7 yıl kıtlık oldu 7 yıl bereket yaşandı. ... Muabbir

Haftanın Günlerine Göre Rüyaların Tabiri

Muabbir

Pazartesi, Salı, Çarşamba, Perşembe, Cuma, Cumartesi ve Pazar akşamları görülen rüyaların tabiri:

Şeyh Bahauddin Amulî’den (r. a) rivayet edilir ki;

  • Pazartesi:
    Rüyayı gören kimseye pek yakında zulmedilecektir. Başka bir deyişle o günün rüyası kötüdür.
    (Gördüğünüz her rüyayı mutlaka hayra yorun. İyi düşünün iyi olsun)
  • Salı:
    Salı akşamları görülen rüyalar oldukça iyi ve güzeldir.
  • Çarşamba:
    Çarşamba Akşamları görülen rüyalar iyiye yorulur, mal ve servet olarak tabir edilir.
  • Perşembe:
    Perşembe akşamları görülen rüyalar doğrudur ve faydası yakın bir zamanda görülür.
  • Cuma:
    Cuma akşamları görülen rüya, yalancı rüyadır.
  • Cumartesi:
    Cumartesi akşamları görülen rüyalar genellikle doğru ve iyidir.
  • Pazar:
    Pazar akşamları görülen rüyalar doğrudur ve tabiri çabuk gerçekleşir.
... Muabbir

Halim

İslami Rüya Tabirleri

Bakınız; Yumuşak Huylu. ... İslami Rüya Tabirleri

İslam Alimi

Büyük Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Rüyada İslâm âlimlerinden birini görmek, kadri yüksek kimseler tarafından övülmeye ve müjdeye delâlet eder. Yine rüyada âlimleri görmek, rüya sahibinin ilminde ilerlemesine işarettir. Zira âlimler yeryüzünde Cenâb-ı Hakk’ın vaizleridirler.

Rüyada İslâm’ın meşhur âlimlerini görmek veya onların sohbetlerinde bulunduğunu görmek, çokça vaaz etmeye, ferahlık ve sevince, temiz ve helal rızka, takva ve veraya delâlet eder. Salih kimseleri görmek de böyledir ve dinde salih bir adam olmak ile tâbir edilir.

Rüyada İslâm büyüklerinden ve âlimlerinden birini bir yerde görmek; o yer halkı kıtlık ve üzüntü içerisinde iseler, Allahu Teâlâ’nın onları o sıkıntı ve kederden kurtaracağına delâlet eder. ... Büyük Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

İslam Alimi

Rüyalar Kitabı

Rüyada islam alimlerini görmek herkes tarafından iyi tanınmaya, itibarın artmasına, müjdeli haber almaya işaret eder.

Rüyada islam alimlerini görmek ferahlık ve sevince ermeye, ilminde daha da mükemmelleşmeye, salih kullar arasına girmeye delalettir.

Rüyada cahil birisinin kendisini alim olarak görmesi edilen duaların kabul olacağına işarettir. ... Rüyalar Kitabı

İslam Alimi

İslami Rüya Tabirleri

Bir kimsenin rüyada islam alimlerinden herhangi birini görmesi, kadri yüksek ve herkes tarafindan sevilen kimse olduğuna işaret eder.

Rüyada alimler görmek, ilimde ilerlemeye, hidayete, hikmet ve irfana işaret eder.

Bazi kere de islam alimlerini görmek, ferahlik ve sevince, sürür ve müjdeye işaret eder. ... İslami Rüya Tabirleri

Rüyalar Kayıt Edilebilir Mi?

Muabbir

RÜYA ELEKTRONİK CİHAZLARLA TESBİT EDİLEBİBİLİR Mİ?

Dr. Kleitman, uykularını müşahede altında tuttuğu kimselerin (EEG) elektroensefalogranik ve (EKG) elektrokardiagramlarını cihazlarla tespite başladı. Bu çalışmaların sonucunda; rüyanın varlığına delil olarak gösterdiği göz hareketlerine , heyecana bağlı kalp atışlarını da ilave etmiş oldu. EEG’nin verdiği sonuç oldukça dikkat çekiciydi. Rüyanın başladığı andan itibaren, ağır bir ahenk içinde devam eden uyku halini gösteren çizgiler ritmik bir hal alıyor, uyanıklık halindeki şekilleriyle cihazın kağıt şeridi üzerine kaydoluyordu. Sekiz kişi üzerinde yapılan bu deneyler on gün devam etti. Her defasında elektronik cihazın kaydettiğieğri büğrü çizgiler dikkatle incelendi. Ve şu sonuca varıldı: Rüya, uykunun yüzde yirmilik bir bölümünü teşkil etmektedir. Bu durumda ; sekiz saat uyuyan bir insanın uykusunun ilk saati ağır ve rüyasız geçmektedir. Bundan sonraki on dakika içinde rüya görülmekte ve sonra yine bir buçuk saat sürecek ağır uyku devresi başlamaktadır. Sonra yirmi dakikalık bir rüya ve yine bir buçuk saatlik ağır uyku. . . Uykunun bundan sonraki kısmında ise otuz dakikalık bir rüya faslı daha vardır. Nihayet yine uyku ve onu da uyanma takip eder. ... Muabbir

Rüyaların Doğruluk Derecesi

Muabbir

Kirmanî: Kim göreceği rüyanın doğruluk derecesini birtakım işaretlerle öğrenmek isterse, uyumadan önce çok yemek yemesin; ne aç kalacak, ne de tok olacak şekilde yesin; taharetli olarak yatağına girsin, sağ yanına uyusun ve Allah'ı zikretsin. Bu şartlara uyan bir kimsenin rüyası doğru çıkar ve onu unutmaz. Selman-ı Farsî (r. a) der ki: "Bedevînin biri Resul-i Ekrem'in (s. a. v) yanına gelerek 'Ey Allah'ın resulü, dün gece şöyle bir rüya gördüm' deyip gördüğü karmaşık bir rüyayı anlattı. Peygamberimiz, 'Ey bedevî, dün gece ne yemiştin?' diye sordu. Bedevî, bol miktarda pişmiş hurma yediğini söyleyince Resul-i Ekrem (s. a. v) şöyle buyurdu: Bu rüyanın tabiri yoktur. Zira senin rüyanın sebebi, çok yemek yemektir. " Bazı tabirciler, bu tür şeylerden kaynaklanan rüyaları da tabir ediyorlar ve bu yüzden de yorumları doğru çıkmıyor. Bunun nedeni ise, rüya konusunda titiz davranmamaları ve bu tür ince noktalara dikkat etmemeleridir. Buna göre tabirci, yorumlarının doğru çıkması için rüyayla ilgili bu gibi ince noktalardan gafil olmamalı, rüyasının yorumunu isteyen kimseden gerekli bilgileri almalı ve daha sonra tabir etmelidir. İbn-i Sîrîn: Bazı insanlar rüya görür ve bu rüyanın kendileriyle alakalı olduğunu sanırlar. Oysaki bu, yakınlarından biri için de geçerli olabilir. Nitekim henüz ergenlik çağına girmeyen bir çocuğun rüyası, anne-babasının yaşantısına yorumlanmaktadır. Bazen de kadının gördüğü rüya, kocasına yorumlanabilir. Allah-u Taâla şöyle buyurur: "Artık kaçın Allah'a, şüphe yok ki ben size, onun tarafından, apaçık bir korkutucuyum. " Aynı şekilde, hüküm sürenlerin korkusuyla kaçmak, rüya sahibinin Allah'ın koruması altında olduğuna işarettir. "Kendileri için hoşnut olduğu dinlerini güçlendirecek, korkularını güvene çevirecektir. "Bu bağlamda çokça tabir vardır. ... Muabbir

Rüyaların Yorumlanması

Muabbir

İnsanoğlu yaratıldığından beri rüya görüyor ve gördüğü rüyaları yorumluyorlardı. Eski Mısırlılar, Güldaniler, İbraniler rüyaların, geleceği haber verdiklerine bu yüzden rüyanın sihirli bir kuvvet olduklarına inanırlardı. Büyük İskender se­fere çıkacağı zaman rüya yorumcularını da yanında götürür, gördüğü rüyanın tabirine göre savaş taktiği değiştirirdi. Hz. Yusuf peygamber de ünlü bir rüya yorumcusuydu. Yusuf Suresinin 6. ayetinde "Ve işte böyle Rabbin seni seçecek ve sana rüyaları yorumlama ilmini öğretecek. Ayrıca hem sana hem Yâkup ailesine nimetlerini, ataların İbrahim ve İshak'a tamamladığı gibi tamamlayacak! Şüphe yok ki Rabbin her şeyi bilen, hüküm ve hikmet sahibidir. " Cenab-ı Allah bu ayet-i kerimeyle Hz. Yusuf peygambere rüya ilminin öğretildiğini belirtiyor. Yusuf Aleyhisselam Firavun'un rüyasını yorumlayarak büyük bir makama kavuşmuştur. Hz. Yusuf daha çocuk iken bir rüyasında on bir yıldızla güneş ve aym kendisine secde ettiklerini görür ve bunu babası Hz. Yakub'a anlatır. Hz. Yakup da rüyayı yorumlar. Hz. Yusuf un büyük bir makama kavuşa­cağını on bir kardeşi ile anne ve babasının onun önünde eğile­ceğini söyler. Hz. Ebu Bekir, İbn-i Şirin, Cafer-ı Sadık (a. s), Nablusi, İbn-I Kesir ünlü rüya yorumcularmdandır.
  • İBN-İ SİRİN: Doğum tarihi belli değildir. 728 yılın­da vefat etmiştir. İbni-i Şirin tabiinden olup Ebu Hureyre, Abdullah b. Ömer, enes b. Malik hazretlerinden hadis rivayet etmiştir. İslam dünyasının en önemli rüya yorumcularından biridir. Meşhur tasavvufçu Hasan Basri hazretleriyle aynı dönemde yaşamıştır.
  • NABLUSI: İmam Nablusi Ürdün devletinin sınırları içinde bir kasabada doğmuştur. Rüya yorumu hakkında bir çok eseri vardır. Kadiri ve Nakşibendi tarikatlerine girmiş, Şam'da eğitim almıştır. Daha sonra ilmini tamamlamak için Bağdat'a gitmiştir. Tasavvufla ilgili önemli eserleri vardır. Rüya yorum­ları ile ilgili tanınmış eseri Te'sirü'l- Enam fı Ta'birü'l- Menan'dır.
  • CAFER-İ SADIK: Cafer-I Sadık 702 yılında doğ­muş, babasının yerine imam olmuştur. Şianm 12. imamının altıncısıdır. Muhammed Bakır'ın oğludur. Astroloji, kimya ve rüya yorumlarıyla ama en fazla hadis ilmiyle uğraşmıştır. 765 yılında Medine ' de vefat etmiştir.
  • İBN-İ KESİR: İbn- Kesir 1301 de Şam'da doğmuş, hadis ve tefsir alimidir. Bidaye adındaki genel tarih ederi meşhurdur. Hambeli alimi İbn-i Teymiye'nin öğrencisidir. Hocası gibi bir çok sıkıntıya maruz kalmış 1373 de vefat etmiştir.
Rüya tabiri çok hassas bir meseledir. Rüya gören kişinin bulunduğu mekân, iklim, memleket, kavim, millet görünen rüyanın tabirini de muhakkak etkiler. Ancak unutulmaması gereken başka mesele var. Eski Yunan filozofu Herakleitos" "Uyanık insanlar için tek ve aynı dünya vardır. Uykuda her insan kendi dünyasına döner" demiştir.  ... Muabbir

Rüyalarla Amel Edilir Mi?

Muabbir

İnsanın sorumlu olduğu saha vardır. Bu da uyanıklık halidir.

Yani insan uyanıklık halinde sorumludur, uyanıklık haricinde uyku ve baygınlık gibi yaptığı işlerden sorumlu tutulmamıştır.

Dolayısıyla insan rüyasında yaptığı iş ve davranışlardan, söylediği sözlerden sorumlu değildir.

Hatta bir insan rüyasında dinden çıkacak kelimeler söylese dinden çıkmış sayılmaz. Konuya bu açıdan baktığımızda ister olumlu ister olumsuz manada rüyalarla gelen haberler objektif bir değer ifade etmez. Bağlayıcı bir delil kabul edilemez. Rüya yorumunda rüyanın iyi ve isabetli yorumlanması esastır.

Bundan dolayı da ruya yorumlayacak kişinin ehil olmasışarttır. Rüyada Kur’an ve Sünnete aykırı, ters bir durum olduğu takdirde bununla amel edilmesi mümkün değildir.

Mesela rüyanızda size bir insanı öldürmeniz emrediliyorsa veya intihar etmeniz isteniyorsa bununla amel etmek söz konusu olamaz.

Çünkü bir insanı öldürmek ve intihar etmek Kur’an-ı Kerimde ve Sünnette haram kılınmıştır. Bu rüyayı bir insan defalarca aynı şekilde görse yine de gördüğü rüyayla amel edemez ve Kuran ve Sünnet dışına çıkamaz.

Kuran ve sünnette tespit edilen hükümler doğrultusunda amel etmek zorundadır. Bu gibi örnekleri çoğaltmak mümkündür.

Bununla beraber, rüyaların mübah meselelerde, rüyayı görene münhasır kalmak şartıyla, yönlendirici bir fonksiyonunun olduğu da kabul edilebilir.

Yalnız bunun bile Kur’an ve sünnette ictihad edilerek çıkarılmış bir hüküm ölçüsünde ağırlığının olduğu söylenemez. ... Muabbir

Şahıslara Göre Rüyaların Özellikleri

Muabbir

İbn-i Sîrîn der ki: Rüya, kâfir ve mümin olmak üzere iki hâlden oluşur. Aslı ise on üç çeşittir:
  • Hâkimlerin rüyası.
  • Fakihlerin rüyası.
  • Âlimlerin rüyası.
  • Özgürlerin rüyası.
  • Kölelerin rüyası.
  • Erkeklerin rüyası.
  • Kadınların rüyası.
  • İffetlilerin rüyası.
  • Fasıkların rüyası.
  • Zenginlerin rüyası.
  • Fakirlerin rüyası.
  • Baliğlerin rüyası.
  • Baliğ olmayanların rüyası.
Buna göre, hâkimlerin rüyası diğerlerinin rüyasından daha gerçekçidir. Zira fazilet, adalet, insaf, nezaret, halkın işleriyle ilgilenme, sorunları çözme vb. gibi şeyler onların vazifesidir. Fakihlerin ve âlimlerin uykuları da diğerlerine nazaran daha gerçekçidir. Zira Allah, halkı hidayet etmeleri, onları hayra ve doğruluğa davet etmeleri ve kötülükten sakındırmaları için fakihlere ve âlimlere özel lütfünü göndermiştir. Erkeklerin rüyaları, kadınların rüyalarından daha gerçekçidir. Nitekim Allah şöyle buyurur: "Erkekler, kadınlardan üstündür, çünkü Allah onları birçok şeylerde kadınlardan üstün etmiştir. " "Erkeğe iki kadının hissesi kadar düşer. " "İki erkek olmazsa biri unuttuğu vakit öbürünün hatırlatması için razı olacağınız kimselerden bir erkekle iki kadın tanık olsun. " Yüce Allah sabrı, aklı, reyi, bayındırlığı, büyüklüğü, şecaati, cömertliği, yargıyı, takvayı ve adaleti erkeklere daha fazla vermiştir. İffetlilerin (salihlerin) rüyası da fasıkların rüyasından gerçekçidir. Zira salihler, iyiliğe ve hakka itaate yönelirler ve günahlardan kaçınırlar. Ama fasıkların rüyaları, tıpkı kâfirlerin rüyaları gibi kıyamet günü için onlara delil niteliğindedir. Zira fasıklar günah konusunda ısrar ederler ve kıyamet gününü düşünmezler. Peygamber efendimiz (s. a. v), "Veren el, alan elden üstündür" buyurmuştur. Dolayısıyla dilencilerin rüyaları asılsızdır. Çünkü onlar hep üzüntü içerisindedirler. Geçimliklerinden başka bir şey düşünmezler. Fakirlerin rüyası ise iki şekilde yorumlanır; görülen rüya iyiyse geç, kötüyse erken gerçekleşir. Zenginlerin rüyası bunun tersinedir. Baliğ olan çocukların rüyaları ise zayıftır. Çünkü onlarda şehvet ön plandadır ve yeterli derecede akıl ve edebe sahip değillerdir. Bazı tabircilere göre, bu çocuklar iyi bir rüya görmüşse, anne-babalarına yorulur. Kötü ise de herhangi bir zararı yoktur. Henüz baliğ olmayan çocukların rüyaları hakkında ise iki görüş vardır:
  • Onların gördüğü rüya çabuk gerçekleşir; çünkü henüz günaha bulaşmamışlar ve dünyadan yana bir şeye sahip olmamışlardır.
  • Çocukların rüyası tabirsizdir; çünkü akılları ve bilgileri henüz kemale ermemiştir. Yine bazı tabircilere göre sarhoşun, cünüplünün ve hayızlı kadının rüyaları tabirsizdir. Ama İbn-i Sîrîn bu görüşe karşıdır. Zira müşrikler, Yahudiler ve Hıristiyanlar asla cenabet guslü almazlar ve daima cenabetli gezerler.
Rivayet edilir ki; Safiye bint-i Vahiy, Hayber'deyken rüyasında ay ile güneşi bir arada görmüş ve gördüğü bu rüyayı Hayber'in emirine anlatmıştı. Emir bu rüyayı işitince Safiye'ye yumruğuyla vurdu ve öfkeyle, "Eğer senin gördüğün rüya doğruysa, Muhammed (s. a. v) bu kaleyi ele geçirecek, seni de eşi yapacak!" dedi. Ertesi gün Resul-i Ekrem (s. a. v), İmam Ali'nin gösterdiği yiğitlikle kaleyi ele geçirince Safiye'yi onun huzuruna getirdiler. Resul-i Ekrem, ona yüzündeki kızarıklığın sebebini sordu. O da gördüğü rüyayı ve başından geçen olayları anlattı. Böylece rüyası gerçekleşmiş oldu. Kirmanî: Müslüman'ın rüyası kâfirden, âlimin rüyası cahilden, salihin rüyası fasıktan ve iyilerin rüyası kötülerden daha doğru ve gerçekçidir. Nitekim Allah, şöyle buyurur: "Yoksa kötülük kazananlar, kendilerini de iman edenler ve iyi işlerde bulunanlarla eşit mi tutacağız, dirimleri de, ölümleri de onlarla bir olacak mı sanıyorlar?" Yaşlıların rüyası gençlerinkinden, gençlerin rüyası da çocuklarınkinden daha doğru ve gerçekçidir. Adamın biri İbn-i Sîrîn'e, "Rüyamda ezan okuyordum, bunun tabiri ne olabilir?" diye sordu. İbn-i Sîrin, "Hacca gideceksin" dedi. Hemen arkasından biri daha geldi ve o da aynı rüyayı gördüğünü söyledi. İbn-i Sîrîn ona da "Seni hırsızlıkla itham edecekler" dedi. Bunun üzerine öğrencileri "Ey üstat, aynı anda birini hacca, diğerini de hırsızlıkla ithama yordunuz; hâlbuki ikisinin de rüyası aynıydı, bunun sebebi nedir?" diye sordular. İbn-i Sîrîn şöyle cevap verdi: "Önce gelenin batınını iyi gördüm ve bunu hacca yordum. "Ve insanları hacca davet et, uzak uzak, bütün yerlerden yaya olarak yahut hayvana binerek gelsinler sana. " Diğerinin simasından onun kötü biri olduğunu okudum ve bunu da hırsızlıkla ithama yordum. "Onların yüklerini hazırlayınca şerbet içtiği bardağı kardeşinin yükünün içine koydurdu, sonra da ey kafile, siz hırsızsınız diye bir münadiye nida ettirdi. " İmam Cafer Sadık (a. s): Gündüz vakti görülen rüya, birkaç gün içerisinde gerçekleşir. Gece vakti görülen rüyanın gerçekleşmesi ise altı ay, bir yıl veya yirmi yıl kadar gecikebilir. Nitekim Hz. Yusuf'un rüyası yirmi yıl sonra gerçekleşmişti. Bazen de kırk yıl sonra gerçekleşebilir. Zira Resul-i Ekrem (s. a. v), rüyasında birinin İmam Hüseyin'in (a. s) kanını içtiğini görmüş ve bu rüyanın tabiri kırk yıl sonra, İmam'ın şehadetiyle gerçekleşmişti. Cabir: Geceleyin görülen rüya, gündüz vaktinde görülen rüyadan daha gerçekçidir. Akşamın ilk saatlerinde görülen rüyanın tabiri olmaz. Çünkü bunun sebebi, o anki düşüncelerdir. Gece yarısında görülen rüyanın da etkisi yoktur. Çünkü o vakitte görülen rüyalar karışık rüyalardır ve bunlar şeytanın ürünüdür. En doğru rüyalar, sabaha yakın bir zaman kala veya hava aydınlanmaya başlayınca görülen rüyalardır. Zira bu rüyaları mukarreb melek Levh-i Mahfuz'dan gösterir. Bu yüzden gerçekçi olur ve tabiri vardır. ... Muabbir

Şüpheli Rüyalar

Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Bir rüya görüp de tabirinde tereddüt hasıl olduğunu görmek, o rüyanın tabirini o günkü olaylar çerçevesinde yorumlamalıdır.

Bu rüyalar zamanına ve şekline göre rüya sahibinin dilediği şekille tabir olunur. Çünkü rüyaların sağlıklı yorumlanması ancak onların açık ve seçik görülmesi ile mümkündür. Karışık ve belirsiz şekilde görülen rüyalar ya yorumlanmamalı veya yukarıda da söylediğimiz gibi. zamanın ve şartların ve kişisel durumun icabına göre yorumlanmalıdır. ... Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Zalim

Rüya Yorumlama Sanatı

Zalim ve insafsız birinin rüyada adaletli ve insaflı davrandığını görmek, malın ve canın emniyetine delâlet eder. Günahta ısrarlı olan bir kimsenin rüyada adaletli işler yaptığını görmesi, tevbe etmeye ve günahtan halâs olmaya işarettir.

Rüyada zalim bir sultanın adaletini görmek, tebaanın üzüntü ve kederden kurtulmasına ve sevince erişmesine delâlet eder.

Rüyada bir kimsenin kendisine zulmettiğini görmek, rüya sahibinin sevinç ve sürura erişeceğine işarettir. ... Rüya Yorumlama Sanatı

Zalim

Rüyalar ve Yorumları

Rüyada zalim bir kimse olduğunuzu görmek sıkıntıya, kederlenmeye, maddi geçiminizdeki daralmaya işaret eder.

Eğer başkasından zalimce hareket görürseniz yakında müjdeli haber alacağınıza işaret eder. ... Rüyalar ve Yorumları

Zalim

Rüyaların Anlamı

İyi arkadaşlarınızın sağlıklarıyla ilgili haberlerin sizi mutlu edeceğine yorumlanır. ... Rüyaların Anlamı

Zalim

Büyük Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

İnsanlara eziyet veren ve onların acı çekmesinden zevk alan birini görmek karanlık tabiatlı birine, gece karanlığına yahut kişinin çekinmesi gereken kötülüklere, Kendi nefsine zulmettiğini görmek hayır ve iyilik yapmakta gevşek davranmaya delalet eder. ZZulmettiği kimsenin kendine beddua ettiğini görmek Allah'ın -c. c. - gazabına, Kendisine zulmeden kişiye beddua ettiğini görmek o kimseye galip gelmeye, Zalim bir yöneticinin halka adalet yaptığını görmek umum insanlar için hayra yahut bu rüyayı görenin kendi aile fertlerine karşı adil olmasına, Zalim ve günahkar birinin adalet ettiğini görmesi tövbe etmesine delalet eder. İyi arkadaşlarınızın sağlıklarıyla ilgili haberlerin sizi mutlu edeceğine yorumlanır.

İyi arkadaşlarınızın sağlıklarıyla ilgili haberlerin sizi mutlu edeceğine yorumlanır.

Rüyada zalim bir kimse görmek, evde esinin kendisinden bazi seyler istedigi için kizdiğına ve agiz tartismasi yaptiklarina yorumlanır.

Baska bir kimsenin rüyasında kendisine zalimce davrandiğini görmek, o kimse ile aralarinda bir anlasmazlik çikacağına işarettir. ... Büyük Rüya Tabirleri Ansiklopedisi


Benzer Aramalar